запам'ятайте / запишіть
повідомте, що ви знайшли інформацію
на сайті "Map.cn.ua - Карта Чернігова"

Новина компанії "Головне управління ДФС у Чернігівській області"

01.06.2018

Головне управління ДФС у Чернігівській області інформує

Які земельні ділянки не підлягають оподаткуванню земельним податком     Перелік земельних ділянок, які не підлягають оподаткуванню земельним податком, наведено у ст. 283 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).      Не сплачується податок за:      - сільськогосподарські угіддя зон радіоактивно забруднених територій, визначених відповідно до закону такими, що зазнали радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи (зон відчуження, безумовного (обов’язкового) відселення, гарантованого добровільного відселення і посиленого радіоекологічного контролю), і хімічно забруднених сільськогосподарських угідь, на які запроваджено обмеження щодо ведення сільського господарства (п.п. 283.1.1 п. 283.1 ст. 283 ПКУ);     - землі сільськогосподарських угідь, що перебувають у тимчасовій консервації або у стадії сільськогосподарського освоєння (п.п. 283.1.2 п. 283.1 ст. 283 ПКУ);    - земельні ділянки державних сортовипробувальних станцій і сортодільниць, які використовуються для випробування сортів сільськогосподарських культур (п.п. 283.1.3 п. 283.1 ст. 283 ПКУ);    - землі дорожнього господарства автомобільних доріг загального користування - землі під проїзною частиною, узбіччям, земляним полотном, декоративним озелененням, резервами, кюветами, мостами, штучними спорудами, тунелями, транспортними розв’язками, водопропускними спорудами, підпірними стінками, шумовими екранами, очисними спорудами і розташованими в межах смуг відведення іншими дорожніми спорудами та обладнанням, а також землі, що знаходяться за межами смуг відведення, якщо на них розміщені споруди, що забезпечують функціонування автомобільних доріг, а саме:    а) паралельні об’їзні дороги, поромні переправи, снігозахисні споруди і насадження, протилавинні та протисельові споруди, вловлюючі з’їзди, захисні насадження, шумові екрани, очисні споруди;    б) майданчики для стоянки транспорту і відпочинку, склади, гаражі, резервуари для зберігання паливно-мастильних матеріалів, комплекси для зважування великогабаритного транспорту, виробничі бази, штучні та інші споруди, що перебувають у державній власності, власності державних підприємств або власності господарських товариств, у статутному капіталі яких 100 відсотків акцій (часток, паїв) належить державі (п.п. 283.1.4 п. 283.1 ст. 283 ПКУ);   - земельні ділянки сільськогосподарських підприємств усіх форм власності та фермерських (селянських) господарств, зайняті молодими садами, ягідниками та виноградниками до вступу їх у пору плодоношення, а також гібридними насадженнями, генофондовими колекціями та розсадниками багаторічних плодових насаджень (п.п. 283.1.5 п. 283.1 ст. 283 ПКУ);    - земельні ділянки кладовищ, крематоріїв та колумбаріїв (п.п. 283.1.6 п. 283.1 ст. 283 ПКУ); - земельні ділянки, на яких розташовані дипломатичні представництва, які відповідно до міжнародних договорів (угод), згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, користуються приміщеннями та прилеглими до них земельними ділянками на безоплатній основі (п.п. 283.1.7 п. 283.1 ст. 283 ПКУ);   - земельні ділянки, надані для будівництва і обслуговування культових та інших будівель, необхідних для забезпечення діяльності релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку (п.п. 283.1.8 п. 283.1 ст. 283 ПКУ).   Довідково: Загальнодоступний інформаційно–довідковий ресурс ДФС (категорія 112.04).Сплата єдиного внеску підприємцями, які перебувають на загальній системі оподаткування     Розмір мінімальної суми єдиного внеску, яку необхідно сплачувати фізичним особам - підприємцям, що перебувають на загальній системі оподаткування, у тому числі тим, які не здійснюють підприємницьку діяльність, складає 22 відсотки від мінімальної заробітної плати встановленої законом на місяць.     Так, за 2017 рік сума єдиного внеску складає 8448 грн. (704 грн. х 12міс., мінімальний розмір заробітної плати у 2017 року 3200 грн.*22%= 704 грн.)     У 2018 році такі платежі потрібно здійснювати щоквартально (до 20-го числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачують єдиний внесок, тобто до 20 квітня – за 1 квартал, до 20 липня - за 2 квартал, до 20 жовтня – за 3 квартал та до 20 січня 2019 року – за 4 квартал 2018 року.      Мінімальна щоквартальна сума єдиного внеску у 2018 році складає 2457,18 грн. (819,06 грн. х 3 міс., мінімальний розмір заробітної плати у 2018 році 3723 грн.*22%= 819,06 грн.).     За несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно несплачених сум.Подання звітності по ЄСВ за 2017 рік підприємцями, які перебувають на загальній системі оподаткування      Головне управління ДФС у Чернігівській області ще раз нагадує, що підприємцям, які застосовують загальну систему оподаткування, незалежно від факту отримання доходів, та особами, які провадять незалежну професійну діяльність, необхідно подати звітність по єдиному внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за 2017 рік.     Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску (за умови відсутності найманих працівників) подається один раз на рік до 10 лютого року, наступного за звітним періодом, отже за 2017 рік - до 10 лютого 2018 року.     Неподання обов’язкової звітності призводить до несвоєчасного нарахування єдиного внеску, що в свою чергу порушує платіжну дисципліну платників та в подальшому створює загрозу несвоєчасного наповнення бюджетів соціальних фондів коштами, необхідними для здійснення пенсійних виплат та соціальних допомог.     Додатково повідомляємо, що за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності з єдиного внеску, подання недостовірних відомостей, що використовуються в Державному реєстрі загальнообов’язкового державного соціального страхування, платники єдиного внеску несуть фінансову та адміністративну відповідальність відповідно до статті 25 Закону України від 08.07.2010 року №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» та статті 165¹ Кодексу України про адміністративні правопорушення.ДФС в області: факти використання роботодавцями праці неоформлених працівників виявлені при проведенні спільних заходів       Під час комплексних заходів за участю працівників обласної ДФС, Державної міграційної служби, Національної поліції та управління Держпраці в області виявлено ряд порушень у роботі закладів громадського харчування.      При перевірках встановлено факти використання неоформленої праці найманих працівників, у тому числі  особами без громадянства, порушення касової дисципліни, а саме: не проведення виручки від реалізації товарів, послуг через зареєстровані касові апарати, а також реалізації підакцизних товарів без відповідних ліцензій.      У Головному управління ДФС наголошують, що через такі порушення втрачаються кошти місцевих бюджетів, які потрібні для розвитку громад. Тому і відповідальність за вказані порушення досить сувора. Лише за квітень – травень поточного року винесено приписів за порушення законодавства про працю на суму понад 1 млн грн, а фінансові санкції за порушення касової дисципліни та безліцензійну торгівлю склали майже 300 тис грн.     Громадяни, які працюють, як наймані працівники, мають вимагати від керівників офіційного працевлаштування. Адже відсутність офіційного працевлаштування – це відсутність будь-яких соціальних гарантій.     Практика спільних перевірок буде продовжена, тому керівникам  радимо чітко дотримуватись законодавчих норм, вчасно та добровільно сплачувати податки. До уваги керівників підприємств-землекористувачів      Головне управління ДФС у Чернігівській області звертає увагу на непоодинокі випадки не оформлення документів на право власності та/або користування земельними ділянками юридичними особами –платниками податку.     Як результат, це призводить до заниження надходжень до місцевих  бюджетів.      Нагадуємо, що відповідно до Земельного кодексу України, використання землі  в Україні є платним. Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».     У зв’язку з цим, наголошуємо на необхідності оформлення права власності/користування земельними ділянками під об’єктами нерухомості, подання звітності з плати за землю та сплати зобов’язань за використання земельних ділянок у повному обсязі.     У разі виникнення питань звертатись за телефонами  652-853, 652-334.Обачність та обережність при виборі контрагентів не завадить     Як розповіли в Управлінні аудиту Головного управління ДФС у Чернігівській області, за результатами моніторингу діяльності одного з підприємств реального сектору економіки встановлено формування податкового кредиту від підприємства з ознаками «фіктивності».     Так, Підприємство-замовник, що виробляє електрообладнання, здійснюючи пошук складових для термінового виконання замовлення, придбало їх у Підприємства - постачальника, яке створено невстановленими особами.     Зокрема, громадянин, який зазначений в реєстраційних документах Підприємства - постачальника як засновник та директор, виявився непричетним до створення цього підприємства та ведення останнім будь-якої господарської діяльності, не замовляв печатки, не отримував ключі електронного цифрового підпису.     Враховуючи наявну доказову базу, яка свідчить про нереальність здійсненої операції, податківцями проведено документальну перевірку.     Під час перевірки встановлено відсутність укладеного договору постачання  між вказаними підприємствами. Слід зазначити, що у відповідності до вимог Господарського Кодексу України умови про предмет у господарському договорі повинні визначати вимоги до якості продукції, з додержанням умов, що забезпечують захист інтересів кінцевих споживачів товарів.      Підприємством-замовником не враховано те, що у разі відсутності укладеного договору зазначені та інші норми законодавства не дають можливості відповідальним службовим особам «замовника» бути обізнаними про ділову репутацію на ринку відповідних товарів та про дійсне джерело походження товарів, що купуються у «постачальника» для їх подальшої реалізації, чи в якості сировини для виробництва готової  продукції.     Отже, Підприємством–замовником не дотримано принципу обачності та обережності при виборі контрагентів.      За результатами проведеної перевірки підприємству реального сектору економіки донараховано близько 200 тисяч гривень податку на додану вартість.Особливості митного оформлення транспортних засобів, які переміщуються через митний кордон України      На сьогодні митне оформлення транспортних засобів, які переміщуються через митний кордон України (у тому числі й автомобілів з литовською реєстрацією) здійснюється відповідно до норм Митного кодексу України. Цим документом визначено порядок та умови переміщення товарів і транспортних засобів через митний кордон України (у тому числі тих, що ввозяться тимчасово чи з метою транзиту), їх митного контролю та митного оформлення.      При тимчасовому ввезенні товарів і транспортних засобів застосовується також Конвенція про тимчасове ввезення (Стамбул, 1990 рік), до якої Україна приєдналась відповідно до Закону України від 24 березня 2004 року № 1661-ІV і яка набула чинності з 22.09.2004.      І посадові особи митниць ДФС, і громадяни мають дотримуватися вимог українського законодавства з питань державної митної справи.      Зауважимо, що наразі Міністерством закордонних справ України не запроваджено нових правил ввезення в Україну автомобілів з литовською реєстрацією.      Інформація, яка була викладена в листі МЗС „Щодо контролю за ввезенням в Україну автомобілів з литовською реєстрацією”, лише стимулює до правильного застосування законодавства, упереджує громадян від порушення законодавства, адже статтею 68 Конституції України встановлено обов’язок кожного неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.      Також звертаємо увагу на таке:    1) статтею 1 Конвенції та пунктом 35 статті 4 Кодексу встановлено, що поняття „особа” означає як юридичну, так і фізичну особу;    2) відповідно до статті 4 Кодексу: декларант – особа, яка самостійно здійснює декларування або від імені якої здійснюється декларування;     уповноважена особа (представник) – особа, яка на підставі договору або належно оформленого доручення, виданого декларантом, наділена правом вчиняти дії, пов’язані з проведенням митних формальностей, щодо товарів, транспортних засобів комерційного призначення від імені декларанта.    Загальні поняття про декларанта надані статтею 265 Кодексу, якою, у тому числі, встановлено, що: - декларант може здійснювати декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення самостійно або уповноважувати інших осіб на здійснення декларування від свого імені. - декларування товарів, що належать громадянам, може здійснюватися цими громадянами або іншими громадянами, уповноваженими на це власниками зазначених товарів нотаріально посвідченими дорученнями.    3) обов’язки декларанта (уповноваженої ним особи) щодо декларування товарів, а також повноваження органів доходів і зборів щодо здійснення митного контролю та митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення чітко визначені Кодексом.    При цьому статтею 257 „Процедура декларування” Кодексу визначено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.    Згідно зі статтею 369 Кодексу особисті речі, що переміщуються (пересилаються) громадянами через митний кордон України у ручній поклажі, супроводжуваному та несупроводжуваному багажі, підлягають декларуванню шляхом учинення дій, усно або, за бажанням власника чи на вимогу органу доходів і зборів, письмово. Податок на нерухомість: звірка об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості здійснюється за заявою платника       Порядок нарахування та сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, визначено статтею 266 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).      ПКУ передбачено, що база оподаткування об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, які перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється контролюючим органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що безоплатно надаються органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та/або на підставі оригіналів відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності.      Нагадуємо, що з метою достовірного нарахування податку на нерухомість, відповідно до норм п.п. 266.7.3 п. 266.7 ст. 266 ПКУ, платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо:      - об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;      - розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;      - права на користування пільгою із сплати податку;      - розміру ставки податку;      - нарахованої суми податку.      Податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку, та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня звітного року.      У 2018 році податок на нерухомість фізичним особам - власникам об’єктів нерухомості нараховується за звітний 2017 рік. Право на щорічну відпустку для платників єдиного податку І та ІІ груп       Відповідно до норм Податкового кодексу України, фізичні особи-підприємці, платники єдиного податку 1 та 2 групи, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку один раз на рік на час відпустки протягом одного календарного місяця.       Крім того, не сплачується єдиний податок за період хвороби, підтверджений копією листка непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів.       Інформація про період щорічної відпустки і терміни втрати працездатності з обов’язковим додаванням копії листка непрацездатності подається до територіального органу ДФС у вигляді заяви у довільній формі.       З метою уникнення порушення терміну щодо сплати авансових платежів рекомендуємо подавати до податкової інспекції заяву щодо періоду щорічної відпустки до початку відпустки, а заяву щодо терміну втрати працездатності з обов'язковим додаванням копії листка непрацездатності - одразу після закінчення лікарняного.      Варто пам’ятати, що платники єдиного податку є ще й платниками єдиного соціального внеску.   Чинним законодавством не передбачено пільг щодо його сплати на час відпустки, або хвороби.  Отже, єдиний внесок сплачується незалежно від діяльності чи фінансового стану платників податків і без перенесення термінів сплати. 

Інші новини компанії "Головне управління ДФС у Чернігівській області"

13.12.2018
12.12.2018
12.12.2018
11.12.2018
11.12.2018
16.08.2018
03.08.2018
24.07.2018
13.07.2018
04.07.2018
19.06.2018
11.06.2018
06.06.2018
01.06.2018
16.05.2018
08.05.2018
26.04.2018
26.04.2018
17.04.2018
16.04.2018
06.04.2018
06.04.2018
06.04.2018
29.03.2018
29.03.2018
29.03.2018
23.03.2018
23.03.2018
23.03.2018
19.03.2018
19.03.2018
14.03.2018
14.03.2018
14.03.2018
14.03.2018
14.03.2018
14.03.2018
02.03.2018
26.02.2018
21.02.2018
20.02.2018
13.02.2018
13.02.2018
12.02.2018
12.02.2018
12.02.2018
08.02.2018
08.02.2018
06.02.2018
06.02.2018

← Новини компаній