повідомте, що ви знайшли інформацію
на сайті "Map.cn.ua - Карта Чернігова"
|
Новина компанії "Головне управління ДФС у Чернігівській області"01.11.2017ГУ ДФС у Чернігівській області інформує
ГУ ДФС у Чернігівській області звертає увагу на обов’язковість роздруковування Z-звіту Нероздрукування Z-звіту протягом доби є порушенням законодавства про РРО, і якщо контролюючі органи виявили таке порушення, штрафних санкцій, не уникнути. П. 9 ст. 3 Закону про РРО передбачено, що одним із обов’язків суб’єктів господарювання є щоденний роздрук (за виключенням автоматів із продажу товарів (послуг)) фіскальних звітних чеків (Z-звітів). Саме на підставі Z-звіту здійснюється оприбуткування готівки, прийнятої через РРО в касу. Відповідно до п. 2.6 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління НБУ від 15.12.2004 р. №637, усю готівку, що надходить до кас, потрібно своєчасно (у день її одержання) та в повній сумі оприбутковувати. Коли готівкові розрахунки оформлюють із застосуванням РРО, під оприбуткуванням розуміють облік готівки на повну суму фактичних надходжень на підставі денного звіту. Тож, якщо суб’єкт господарювання використовує РРО, без Z-звіту він не зможе оприбуткувати готівку. Але у суб’єкта господарювання іноді виникають ситуації, коли РРО виходить з ладу. Що робити у такому разі розглянемо далі. У разі несправності РРО слід було вилучити всю суму готівки, що знаходилася у касі РРО, оформивши відповідну розрахункову квитанцію. При цьому у корінці такої розрахункової квитанції потрібно зробити помітку «Службова видача». Така розрахункова квитанція була б підставою для оприбуткування виручки за день несправності РРО. Такі дії суб’єкта господарювання у разі поломки або несправності РРО передбачені Порядком реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій . Іноді початок та закінчення одного циклу використання розрахункової книжки на період несправності РРО припадають на різні робочі дні. У такому разі за кожний робочий день у розділі 3 КОРО на РРО здійснюються окремі записи. Крім того, на підставі даних розрахункових квитанцій щоденно здійснюються записи в розділі 2 КОРО. При цьому відповідно до Порядку застосування РРО, встановлено, якщо на період виходу з ладу РРО або в разі відключення електроенергії розрахункові операції проводяться з використанням книги ОРО та розрахункової книжки, то після встановлення відремонтованого (резервного) РРО або відновлення постачання електроенергії необхідно провести через РРО суми розрахунків за час роботи з використанням розрахункової книжки, а також відповідно до контрольної стрічки (у випадку обнуління оперативної пам'яті) - за час роботи, що передував виходу РРО з ладу або відключенню електроенергії, окремо за кожною ставкою ПДВ, після чого слід виконати Z-звіт. За потреби виконується операція «службове внесення» на суму готівки, що зберігається на місці проведення розрахунків. На жаль зазначені вимоги виконуються не завжди. При проведенні перевірок неодноразово встановлюються факти несвоєчасного оприбуткування готівки, а саме оприбуткування виручки без роздрукування відповідного Z-звіту або у разі несправності РРО без оформлення відповідних розрахункових квитанцій та відповідних записів у КОРО. За таке порушення буде застосовуються штрафні санкції у п’ятикратному розмірі від несвоєчасно оприбуткованої суми (п. 1 Указу Президента України «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки» від 11.05.1999 р. № 436/95). Крім того, наголошуємо, що за порушення встановленого законом порядку проведення розрахунків у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг посадові особи ще й притягуються до адміністративної відповідальності у розмірі – від п’яти до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу від десяти до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.Дізнатися про наявність податкового боргу можливо за допомогою електронного сервісу ДФС Головне управління ДФС у Чернігівській області звертає увагу платників податків, що на офіційному веб-порталі ДФС України функціонує електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера». За його допомогою платники податків мають змогу отримати інформацію щодо наявності у суб’єктів господарювання податкового боргу. Податковий сервіс передбачає пошук інформації про наявність у платника податків податкового боргу у єдиній базі даних ДФС, у цілому по Україні, за основним та неосновним місцем обліку платника податків. Результат інформаційного пошуку про наявність податкового боргу у платника податків формується в узагальненому вигляді. Оновлення інформації в електронному сервісі «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера» щодо стану розрахунків платника податків з бюджетом (наявність податкової заборгованості) відбувається щоденно, крім вихідних та святкових днів, після проведення розрахунків зведених показників у центральній базі даних, за результатами попереднього банківського дня. Крім того, для проведення звірки щодо стану розрахунків з бюджетом, платник податків може звернутись до контролюючих органів за основним та неосновним місцем обліку. Оподаткування доходів від продажу власної продукції тваринництва Оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом IV Податкового кодексу України (далі – ПКУ). Так, відповідно до пп.165.1.24 ПКУ при продажу власної продукції тваринництва груп 1 - 5, 15, 16 та 41 УКТ ЗЕД, отримані від такого продажу доходи не є оподатковуваним доходом, якщо їх сума сукупно за рік не перевищує 50 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року. Такі фізичні особи здійснюють продаж зазначеної продукції без отримання довідки про наявність земельних ділянок. У разі коли сума отриманого доходу перевищує встановлений цим підпунктом розмір, фізична особа зобов’язана надати контролюючому органу довідку про самостійне вирощування, розведення, відгодовування продукції тваринництва, що видається у довільній формі сільською, селищною, міською радою або радою об’єднаних територіальних громад за місцем податкової адреси (місцем проживання) власника продукції тваринництва. Якщо довідкою підтверджено вирощування проданої продукції тваринництва безпосередньо платником податку, оподаткуванню підлягає дохід, що перевищує 50 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року. Якщо таким платником податку не підтверджено самостійне вирощування, розведення, відгодовування продукції тваринництва, доходи від продажу якої він отримав, такі доходи підлягають оподаткуванню на загальних підставах. Детальніше у роз‘ясненні ДФС України, яке розміщено на офіційному веб-порталі у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (категорія 103.25). Порушення знаходять майже під час кожної перевірки Як повідомили в управлінні контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів ГУ ДФС у Чернігівській області станом на 17 жовтня поточного року проведено 76 перевірок суб'єктів господарювання, що здійснюють роздрібну торгівлю алкогольних напоїв та тютюнових виробів на території області. За результатами перевірок виявлено 72 факти порушень вимог ЗУ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів». Зокрема, під час перевірок було встановлено: 46 фактів роздрібної торгівлі алкогольними напоями за цінами нижчими за встановлені мінімальні (штрафна фінансова санкція за дане порушення від 10 тис. грн.), 3 факти роздрібної торгівлі алкогольними напоями через ЕККА не зазначений в ліцензії (штрафна фінансова санкція за дане порушення від 10 тис. грн.), 4 факти торгівлі алкогольними напоями маркованими підробленими марками акцизного податку (штрафна фінансова санкція за дане порушення від 17 тис. грн.). Порушення щодо фальсифікованих алкогольних напоїв виявлені в Бобровицькому та Чернігівському районах. Також виявлено 4 факти роздрібної торгівлі алкогольними напоями на розлив для споживання на місці, суб'єктами господарювання, які не мають статусу громадського харчування, ресторанного господарства (штрафна фінансова санкція за дане порушення 6,8 тис. грн.), 1 факт - роздрібної торгівлі тютюновими виробами за цінами вищими за встановлені максимальні (штрафна фінансова санкція за дане порушення від 10 тис. грн.), 3 факти зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів у місцях зберігання не внесених до Єдиного реєстру (штрафна фінансова санкція за дане порушення від 17 тис. грн.), 11 фактів роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами без наявності відповідної ліцензії (штрафна фінансова санкція за дане порушення від 17 тис. грн.). Загальна сума нарахованих штрафних фінансових санкцій за вищевказані порушення становить понад 833 тис. гривень.Чернігівські митники вилучили на кордоні стародруки Три старовинні видання вилучили у пункті пропуску «Горностаївка-Терюха» співробітники відділу митного оформлення Чернігівської митниці ДФС. Стародруки знаходились серед особистих речей однієї з пасажирок потягу «Київ-С.Петербург». Усі видання надруковані старослов’янською. При візуальному огляді встановлено, що вони мають ознаки старовини та значні пошкодження. Росіянка, яка намагалася потайки вивезти предмети старовини, не задекларувала їх та не мала жодних дозвільних документів на їх переміщення через кордон. Співробітники митниці за даним фактом склали протокол про порушення митних правил. Старовинні видання вилучені та будуть передані на експертизу. До фіскальної служби можна звернутися із запитом на публічну інформацію Протягом дев’яти місяців поточного року до органів ДФС області надійшло 89 запитів на отримання публічної інформації. Із них, 57 запитів (64 відс.) надіслали фізичні особи, 32 (35 відс.) - юридичні та громадські організації. Переважно респонденти зверталися особисто (64). Поштовим звя’зком скористалися 14 запитувачів, а 10 запитів надійшло через електрону мережу. Найбільше запитів отримала фіскальна служба області від громадян міста Чернігова. Здебільшого, запитувачів цікавила інформація стосовно надання адміністративних послуг, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, надходжень до державного бюджету, про результати проведених перевірок, надання роз’яснень з питань оподаткування та довідок про заробітну плату для перерахування пенсії. На всі запити надані відповіді у встановлений чинним законодавством термін.Завдяки фахівцям ГУ ДФС у Чернігівській області мінімізувати податків майже на мільйон – не вдалося! В ході проведення виїзної позапланової документальної перевірки ТОВ «Б» аудиторами ГУ ДФС у Чернігівській області було встановлено, що для виконання будівельно-монтажних робіт з реконструкції нежитлових приміщень державної власності, що розташовані на території області (лікарня, дитячий садок, гімназія тощо), дане товариство уклало договори підряду з київським субпідрядником. За даними ЄРПН, субпідрядник зареєстрував податкові накладні щодо одночасного виконання робіт (послуг) іншим суб’єктам господарювання в різних регіонах України, зокрема капітального ремонту, будівельних робіт у Львові, Києві, Сумах, Чернігові. При перевірці з’ясувалося, що в актах виконаних робіт зазначалися значні обсяги, при тому, що у даного субпідрядника за штатним розписом не було найманих працівників. Підтверджені факти та свідчення дають підстави для висновків, що ТОВ «Б» діяло виключно з метою мінімізації податкових зобов'язань як по податку на прибуток, так і по ПДВ. Тобто для виконання будівельно-монтажних робіт залучались фізичні особи, з якими підприємство розраховувалось готівкою, а первинні бухгалтерські документи оформлялися з субпідрядником. Крім того встановлено, що в кінці минулого року дане підприємство в окремих випадках не виписувало податкові накладні за виконані роботи та не включило до податкової декларації з ПДВ за грудень 2016 року податкових зобов’язань на загальну суму понад 2 млн. гривень, в тому числі ПДВ - 400 тис.гривень. Зафіксовано було на підприємстві і використання праці найманих працівників без належного оформлення трудових відносин. Це призвело до заниження податку на доходи фізичних осіб та військового збору. За результатами перевірки загалом донараховано до сплати в бюджет податків на загальну суму майже 1 млн. гривень. Після перевірки мільйон податку на прибуток доведеться сплатити Сподіваючись на безкарність, посадові особи одного із підприємств області, штучно завищували собівартість готової продукції і тим самим занижували податок на прибуток, що підлягав сплаті до бюджету. За повідомленням управління аудиту ГУ ДФС у Чернігівській області, це з’ясувалося під час документальної планової перевірки цього підприємства. Донарахована сума податку надійшла до бюджету в повному обсязі. З метою упередження в подальшому подібних порушень, з посадовими особами даного підприємства проведено зустріч та роз’яснено норми чинного законодавства з даного питання.З початку року до місцевих бюджетів Чернігівщини від фізичних осіб надійшло майже 87 млн. грн. плати за землю Протягом січня – вересня поточного року до місцевих бюджетів Чернігівської області надійшло близько 87 млн. грн. плати за землю з фізичних осіб, що майже на 19 млн. грн. більше, ніж за аналогічний період минулого року. Найбільший приріст надходжень спостерігається по Ніжинському району ( 4 млн.грн.), Новгород-Сіверському (2,6 млн.грн.), м.Чернігову та Чернігівському району (2,4 млн.грн.) Зростання надходжень зумовлені розширенням кола платників податку, які орендують земельні ділянки, збільшенням ставок податку згідно норм Податкового кодексу, застосуванням до діючих ставок податку щорічного коефіцієнту індексації, проведенням нормативно-грошової оцінки земель тощо.ГУ ДФС у Чернігівській області застерігає платників уникати порушень при здійсненні контрольованих операцій За інформацією управління аудиту ГУ ДФС у Чернігівській області, платниками податків області подано до ДФС України 23 звіти про контрольовані операції. Нагадаємо, що граничний термін подання такого звіту за 2016 рік минув 02 жовтня. В даний час фахівцями фіскальної служби області проводиться моніторинг контрольованих операцій, відображених у звітах на предмет повного їх включення, встановлюються факти неподання звітів, а також відповідність умов контрольованої операції принципу «витягнутої руки». У разі встановлення під час здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням ризику щодо недотримання платником відповідності умов контрольованої операції принципу «витягнутої руки», контролюючим органом направляється запит про надання документації з трансфертного ціноутворення. Порядок направлення та зміст документації щодо контрольованих операцій визначено п.39.4. ст.39 Податкового кодексу України (далі Кодекс). На запит ДФС, платник податків протягом 30 календарних днів з дня його отримання, зобов’язаний подати документацію щодо контрольованих операцій, зазначених в запиті, яка повинна містити інформацію, зазначену в п.п.39.4.6 п. 39.4. ст.. 39 Кодексу. У разі неподання платником документації з трансфертного ціноутворення, або додаткової інформації протягом 30 календарних днів, до платника мають бути застосовані штрафні санкції відповідно до п. 120.3 ст. 120 Кодексу і складатимуть вони 3 відс. суми контрольованих операцій, щодо яких не подана документація, але не більше 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого Законом на 1 січня податкового року, за всі контрольовані операції здійснені у відповідному звітному році. Тобто, мінімальний розмір штрафної санкції складатиме 150 тис. грн., а максимальний 275,6 тис. гривень. ДФС України листом від 20.07.2017 № 19084.7.99-99-14-01-02-17 надано роз’яснення щодо застосування штрафних санкцій у разі неотримання платником податків запиту про надання документації з трансфертного ціноутворення. Ключовим моментом даного роз’яснення є визначення дати вручення запиту контролюючим органом. Отже, запит вважається надісланим (врученим), якщо його вручено платнику, або його представнику особисто, надіслано на адресу останнього відомого місцезнаходження (за даними Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців) з повідомленням про вручення або у порядку визначеному ст. 42 Кодексу. У разі, коли пошта не може вручити запит через відсутність за місцезнаходженням, або відмову посадових осіб від отримання такого запиту, та інших причин, то такий запит, направлений з дотриманням вимог п.п.39.4.4 та 39.4.8 п. 39.4 ст.39 Кодексу, вважається врученим у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення (із зазначенням причин невручення). З урахуванням вищезазначеного, у разі ненадання платником документації з трансфертного ціноутворення протягом 30 календарних днів з дати, вказаної поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення відповідного запиту, до платника будуть застосовані штрафні санкції відповідно до п.120.3 ст. 120 Кодексу. Отже, зважаючи на значний обсяг штрафних санкцій з питань трансфертного ціноутворення, ГУ ДФС у Чернігівській області закликає платників області уникати випадків порушення податкового законодавства з питань надання інформації на відповідний запит ДФС України.Фахівцями Головного управління ДФС в області анульовано 22 ліцензії за продаж алкогольних напоїв та тютюнових виробів неповнолітнім На сьогодні є досить актуальною проблема вживання алкогольних напоїв та тютюнових виробів підростаючим поколінням. Однією з головних причин є недотримання законодавства продавцями даних виробів, їх легковажне ставлення до заборони продажу алкогольних та тютюнових виробів неповнолітнім. Крім того, досить часто і самі батьки є негативним прикладом наслідування для своїх дітей, в інших випадках батьки просто не цікавляться життям своїх дітей, тим самим допускаючи випадки вживання заборонених речовин. Про роботу, що проводиться фіскальною службою області у даному напрямку розповів заступник начальника управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів - начальник відділу контролю за виробництвом та обігом спирту, спиртовмісної продукції, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Микола Любочкін. Він нагадав, що Законом України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (ст. 15-3) передбачено заборону щодо продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років. Продавець зобов'язаний отримати у покупця паспорт або інші документи, які підтверджують його вік, якщо у продавця виникли сумніви щодо досягнення покупцем 18-річного віку. У разі відмови покупця надати такий документ продаж пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин сто¬лових або тютюнових виробів такій особі забороняється. За дані неправомірні дії до суб’єктів господарювання засто¬совуються фінансові санкції у роз¬мірі 6800 грн. Також, на підставі ст. 15 вищевказаного Закону, такому суб'єкту господарювання анулюється раніше видана ліцензія на право роздрібної торгівлі. Працівник, який безпосередньо продав заборонений товар підліткові, притягується до адміністративної відповідальності відповідно статті 156 КУпАП і також сплачує штраф. Нажаль у нашому регіоні ще трапляються випадки продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів неповнолітнім. З початку року за таке порушення законодавства до суб'єктів господарювання застосовано 168 тис. грн. фінансових санкцій та анульовано 22 ліцензії на право здійснення торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами. Загалом у поточному році управлінням контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів Головного управління ДФС у Чернігівській області застосовано 793 тис. грн. фінансових санкцій до недобросовісних бізнесменів області, які здійснювали торгівлю алкогольними напоями з підробленими марками акцизного податку, займались торгівлею алкогольними напоями за цінами нижчими, ніж встановлені мінімальні ціни, торгували алкоголем і тютюном без ліцензії та інші порушення законодавства. Актуальні питання оподаткування обговорили під час семінару Платники податків Чернігівщини, які взяли участь у семінарі, мали змогу особисто поспілкуватися з начальником Головного управління ДФС у Чернігівській області Олексієм Барановським, керівниками ведучих підрозділів управління та фахівцями з питань податкового права компанії «TaxLink». При обговоренні актуальних питань щодо оподаткування юридичних осіб, аспектів застосування реєстраторів розрахункових операцій, нюансів подання податкової звітності та інших платники отримали роз’яснення з урахуванням практичних аспектів застосування податкового законодавства у господарській діяльності. Фахівці компанії «TaxLink» ознайомили присутніх з особливостями використання інтерактивної платформи про податки та висвітлили ряд податкових питань. Шахраї знову вимагають кошти у підприємців !!! Чергова хвиля дзвінків на телефони чернігівських підприємців з пропозиціями перерахувати певні суми коштів зафіксована сьогодні у Чернігові. У Головному управлінні ДФС у Чернігівській області попереджають, що в області діють шахраї, які представляються працівниками фіскальної служби. Для незаконного збагачення вигадують найрізноманітніші історії: від «сприяння у непроведенні перевірки» до обіцянок «не притягувати до відповідальності за порушення» та інші... Інколи навіть залишають телефонний номер нібито «для зворотного зв’язку». У відділі внутрішньої безпеки Територіальних органів ДФС у Чернігівській області повідомили, що шахраї користуються телефонним номером: (066) 412-60-75. Шановні підприємці Чернігівщини ! Будьте максимально обережні та не піддавайтесь на подібного роду провокації. Якщо ж траплятимуться (чи були) такі телефонні дзвінки, не замовчуйте факти, а негайно повідомляйте за номером телефону відділу внутрішньої безпеки у Чернігові: (0462) 668-522.Головне управління ДФС у Чернігівській області: Будьте обачними при виборі партнерів по бізнесу, перевіряйте на ризиковість! Підрозділами аудиту Головного управління ДФС у Чернігівській області під час документальної позапланової перевірки ТОВ «Б» було досліджено взаємовідносини даного підприємства іншим ТОВ «Є», яке сформувало податковий кредит, ніби-то за рахунок придбання шроту соняшникового. При перевірці первинних документів (договір та специфікації до нього, видаткові та товаро-транспортні накладні, платіжні доручення) з’ясувалося, що підписувалися вони лише однією особою – директором. До речі, згідно вироку суду, його визнано винним у вчинені кримінального злочину, передбаченого ч. 5 ст. 27, ч. 1 ст. 205 Кримінального кодексу України, - співучасть в формі пособництва по створенню суб'єкта підприємницької діяльності з метою прикриття незаконної діяльності. За результатами перевірки було зменшено суму податкового кредиту, а також віємне значення з податку на додану вартість на суму близько 100 тис.грн. ПДВ. З огляду на зазначене, Головне управління ДФС у Чернігівській області звертає увагу платників податків бути обачними при виборі партнерів по бізнесу. Як засвідчує судова практика «обачний» платник податків може, принаймні, не тільки надати докази перевірки свого контрагента на предмет податкової «добросовісності» за доступними базами даних, але й навести докази на підтвердження обґрунтованості вибору контрагента. Насьогодні існує низка інформаційних ресурсів, які надають можливість відстежувати найрізноманітніші відомості про контрагентів, у т.ч. і ті, які носять ризиковий характер. Наприклад: юридичну адресу за місцем масової інформації, наявність судових рішень щодо підприємства, перебування в процедурі банкрутства, ліквідації тощо. Звертаємо увагу, що на офіційному веб-ресурсі ДФС України функціонує онлайн-сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера», завдяки якому можна отримати зокрема й інформацію про податковий борг. Особливу увагу варто приділяти так званим фіктивним підприємствам, особливо з огляду на вельми категоричну судову практику. Як зазначають суди «… статус фіктивного, нелегального підприємства несумісний із легальною підприємницькою діяльністю». Господарські операції таких підприємств не можуть бути легалізовані навіть за формального підтвердження документами бухгалтерського обліку. Отже, первинні документи що стали підставою для формування податкового кредиту і валових витрат, виписані контрагентом, фіктивність господарської діяльності якого встановлено вироком суду, не можуть вважатися належним чином оформленими та підписаними уповноваженими особами, а також звітними документами, що підтверджують факт придбання товарів, робіт або послуг. Тому, віднесення відображених у таких документах сум ПДВ до податкового кредиту є безпідставним. Застерігаємо уникати проведення господарських операцій з контрагентами, що мають обвинувальний вирок за статтею «фіктивне підприємництво».
Інші новини компанії "Головне управління ДФС у Чернігівській області"
← Новини компаній |
|
© "Карта Чернігова"
|
|||
При повному або частковому використанні матеріалів сайту гіперпосилання https://map.cn.ua/uk/ обов'язкове! Умови користування сайтом |