повідомте, що ви знайшли інформацію
на сайті "Map.cn.ua - Карта Чернігова"
|
Новина компанії "Головне управління ДФС у Чернігівській області"22.09.2017ГУ ДФС у Чернігівській області інформує:
У пункті пропуску «Нова Гута – Нові Яриловичі» на білорусько-українському кордоні впроваджується автоматизована система інтелектуального відеоконтролю Перше засідання Ради управління Проектом створення автоматизованої системи інтелектуального відеоконтролю в міжнародному автомобільному пункті пропуску для автомобільного сполучення «Нова Гута – Нові Яриловичі» на білорусько-українському кордоні (проект ІВКО) нещодавно відбулось у Мінську (Білорусь). Про це повідомляє прес-служба Державної фіскальної служби України Метою проекту, який фінансується Європейським Співтовариством у рамках Флагманської Ініціативи Східне партнерство, є підтримка України та Білорусі у підвищенні рівня законної торгівлі, транскордонного співробітництва та загальної безпеки на спільному кордоні. За словами Директора департаменту матеріального забезпечення та розвитку інфраструктури ДФС Андрія Рахуби, під час засідання наголошувалось на необхідності продовження роботи з посилення державного кордону між Україною та Республікою Білорусь, його облаштування, оснащення сучасним інженерним обладнанням. «У результаті успішної реалізації проекту ІВКО нова система відеоконтролю, а також модернізована система ПРІНЕКС з обміну інформацією між митними органами Білорусі та України будуть встановлені і почнуть повноцінну роботу в найбільшому міжнародному пункті пропуску на білорусько-українському кордоні», - підкреслив Андрій Рахуба. Він зазначив, що реалізація проекту призведе до зменшення часу очікування на кордоні, збільшення вантажопотоку та допоможе митним службам мінімізувати ризики контрабанди. Крім того, створюються сприятливі умови для законного транзиту товарів через кордон двох країн, розвитку транскордонного співробітництва, підвищення конкурентоспроможності граничних регіонів, торгівлі, свободи переміщення осіб, товарів та транспортних засобів через українсько-білоруський кордон. Під час першого засідання було узгоджено склад Ради управління проектом ІВКО, створено групи управління проектом. Також обговорювалися питання реєстрації проекту ІВКО в Україні та Республіці Білорусь, проходження конкурсу на посаду зовнішнього експерта проекту ІВКО, узгодження термінів і календарного плану робіт за проектом. Довідково: Проект створення автоматизованої системи інтелектуального відеоконтролю в міжнародному автомобільному пункті пропуску для автомобільного сполучення «Нова Гута – Нові Яриловичі» на білорусько-українському кордоні (проект ІВКО) фінансується Європейським Співтовариством в рамках Флагманської Ініціативи Східне партнерство. Східний регіон сусідства ЄС Країни-бенефіціари - Білорусь та Україна. Замовником виступає - Міжнародна організація з міграції (МОМ), Представництво у Мінську, Білорусь. Вартість проекту становить 800 тис. євро на умовах співфінансування, Україна виділяє 75 тис. євро, Білорусь – 72,6 тис. євро. Термін реалізації – 24 місяці. Порушень на понад 55 млн. гривень виявили чернігівські митники з початку року Протягом восьми місяців підрозділами Чернігівської митниці ДФС виявлено й припинено 686 порушень митних правил, загальна вартість предметів у яких становить понад 55,2 млн. гривень. Переважно це промислові товари, сировина й матеріали, транспортні засоби та валютні цінності. За цей же період співробітниками митниці припинено понад 50 фактів незаконного переміщення через кордон небезпечних речовин. За 17 випадками направлені повідомлення про протиправні діяння до правоохоронних органів, за 34 - складені протоколи про порушення митних правил (ст. 472 Митного кодексу України) та вилучено 652 пігулки психотропної і наркотичної дії та прекурсори. Безпосередньо керівником митниці розглянуто 459 справ про порушення митних правил, за якими накладено штрафів на суму 14,7 млн. грн. та стягнуто в дохід держави 932 тис. гривень. Що потрібно знати платникам про стягнення податкового боргу Про нюанси процедури стягнення податкового боргу розповідає начальник управління погашення боргу Головного управління ДФС у Чернігівській області Олена Фокіна. Проблема наявності податкового боргу - загальнодержавна. Недонадходження податків до місцевих та державного бюджетів у запланованих обсягах з причини накопичення новоствореного податкового боргу безпосередньо впливає на формування та стабільність фінансової системи держави та на фінансування програм соціально-економічного розвитку. На сьогодні податковий борг платників податків, що зареєстровані у Чернігівській області або є платниками окремих податків сягає 1 млрд. 808 млн. гривень. Переважна частина заборгованості - несплачені рентні платежі ПАТ «Укрнафта», що пов’язані з видобування нафти, газу та газового конденсату на території області. Борг до місцевого бюджету на сьогодні складає 117,2 млн. гривень. Серед основних, економічно-активних підприємств - боржників з плати за землю можна назвати ПАТ «Хімтестильмаш», ПАТ «ЧЕЗАРА», ДП НАК НАДРА України «Чернігівнфтагазгеологія», ПАТ «Готель Градецький», ДП «Ніжинський КХП», ПРАТ «Новгород-Сіверський завод будівельних матеріалів», ПАТ «Чернігівське АТП -17454». Найбільші суми податку з доходів фізичних осіб заборгували ПАТ «Хімтекстильмаш», ТОВ «БУ-1 Прилуки», КП «Водоканал» (м.Прилуки). Як виникає податковий борг Податковий борг виникає з платежу за певний період як різниця між нарахованими самостійно платником податків, донарахованими у ході перевірок та сплаченими сумами податкових зобов’язань. Крім того, може виникати податковий борг у вигляді штрафних санкцій за несплату сум податків. Також бог виникає з податку з транспортних засобів, податків на землю та нерухоме майно, що визначаються органом фіскальної служби. Хто такий податковий керуючий і які його повноваження З метою надання платникам податків допомоги в погашенні податкового боргу керівник органу ДФС призначає таким платникам податкового керуючого. Саме податковий керуючий здійснює всі заходи спрямовані на погашення боргу, починаючи з направлення боржнику податкової вимоги. Податкова вимога і податкова застава, як етапи управління боргом Податкова вимога формується на суму боргу, що перевищує 1020 грн. та фактично носить інформативний характер. Термін її дії становить 60 календарних днів. Це період, коли боржнику надається можливість для самостійного фінансового оздоровлення та забезпечення добровільного виконання зобов’язань перед бюджетами. Наступним етапом у процедурі управління податковим боргом є законодавча реалізація права податкової застави. Застава накладається на майно боржника. Майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису та включає ліквідне майно, яке можливо використати як джерело погашення податкового боргу. Через 60 календарних днів фіскальна служба починає дії, пов’язані із стягненням боргу. За відповідним рішенням суду здійснюється стягнення грошових коштів з рахунків боржника без попередньої з ним згоди. У разі не погашення боргу процедура стягнення продовжується шляхом отримання рішення суду щодо погашення боргових зобов’язань за рахунок майна боржника та починається реалізація майна на публічних торгах. Інформацію щодо проведення торгів та майна, що виставлено на продаж, можна побачити на офіційному веб-сайті ДФС України у розділі «Переліки укладених договорів-доручень на реалізацію майна боржників з уповноваженими організаціями». До уваги боржників, які мають борг до 1000 гривень Олена Фокіна окремо зупинилась на питанні, що стосується тих боржників, які мають податковий борг до 1000 гривень. Згідно ст. 59 Податкового кодексу України, податкова вимога надсилається тільки на суму боргу, що перевищує 60 неоподаткованих мінімумів доходів громадян. На сьогодні це 1020 гривень. Фахівець звернула увагу боржників (що мають борг до 1000 гривень): «Навіть якщо ви не отримали податкової вимоги, проте знаєте про наявність боргу та не сплачуєте. Тим самим ви накопичуєте борг за рахунок штрафних санкцій, що застосовуються за несвоєчасну сплату податків». Саме задля допомоги таким платникам на субсайті Територіальних органів ДФС в області у розділі «Корисні посилання» розміщена актуальна інформація по боржниках. Інформація оновлюється на початку кожного місяця. На сьогодні у Чернігівській області з сумою боргу до 1000 гривень налічується 1200 боржників-юридичних осіб, що мають у сумі боргів на 279 тис. гривень. Значно більше боржників серед фізичних осіб – підприємців - 13 419. І вони заборгували державі загалом 3,1 млн. гривень. Специфіка стягнення боргу з єдиного соціального внеску У роботі з боржниками з єдиного соціального внеску також є своя специфіка. Адміністрування єдиного соціального внеску регламентується спеціальним Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», податкова вимога має зовсім інший статус – вона є виконавчим документом. Якщо борг з єдиного внеску протягом 10-денного терміну не сплачується, то вимога надсилається до органу державної виконавчої служби для вжиття заходів стягнення. Причому на такі борги не розповсюджується термін позивної давності. По нашій області на сьогоднішній день мають борг з єдиного внеску складає майже 70млн. гривень. Майнові боржники Окремий сегмент боржників – платники, що мають борг з майнових податків: податку на землю та нерухоме майно. Термін сплати цих податків сплинув 29 серпня 2017 року. До речі, у цьому році Головним управлінням ДФС в області нараховано до сплати понад 73 млн. гривень таких податків. Звертаюся до тієї частини громадян, які обрали позицію зволікання із сплатою. Пояснюю, що майно особи, яка має податковий борг, передається у податкову заставу. Згідно з вимогами ст. 87 Податкового кодексу органи ДФС звертаються до суду з позовом про стягнення суми податкового боргу за рахунок активів фізичної особи — боржника. Стягнення податкового боргу за рішенням суду здійснюється тільки державною виконавчою службою відповідно до Закону «Про виконавче провадження». Окрім зазначених вище шляхів погашення боргу, державна виконавча служба може застосувати обмеження у праві виїзду боржника за межі України на підставі відповідного рішення суду. Тому, шановні платники податків, з метою упередження несподіваних небажаних випадків, що призводять до вище перелічених наслідків, своєчасно піклуйтеся про порядок у сплаті податків, а у разі виникнення питань своєчасно звертайтеся до фіскальної служби. За отриманням адмінпослуг до фіскальних органів звернулося більше 595 тисяч платників податків У Головному управлінні ДФС у Чернігівській області повідомили, що протягом 8 місяців до фіскальних органів області надійшло 595,6 тисяч звернень від платників для отримання адміністративних, консультативних та інформаційних послуг. Понад 60 відсотків від загальної кількості наданих послуг платники отримали у Центрах обслуговування, яких у нашій області 16. Найбільш запитуваною є послуга з видачі картки платника податків. Нею скористалися близько 27 тисяч осіб. Майже 6 тисяч звернулися за отриманням витягу з реєстру платників єдиного податку. Також платники отримали послуги з реєстрації книг обліку розрахункових операцій, реєстрації книг обліку доходів та книг обліку доходів і витрат платникам єдиного податку, реєстрації платника єдиного податку, видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами. Землевпорядників області навчали основам державного управління Фахівці Головного управління ДФС у Чернігівській області взяли участь у навчанні землевпорядників сільських, селищних, міських рад та об’єднаних територіальних громад. Заняття проходили у Чернігівському Центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ і організацій. Начальник управління податків і зборів з юридичних осіб Ірина Буглак та заступник начальника управління податків і зборів з фізичних осіб Наталя Кузнєцова виступили перед слухачами на тему: «Оподаткування земельних ділянок: методика розрахунку для фізичних та юридичних осіб». Детально фахівці ДФС зупинились на сплаті земельного податку членами садівницьких товариств, а також пільгах щодо сплати земельного податку. Крім того, на семінарі вивчали земельне та екологічне законодавство України, соціально-психологічні аспекти керівництва в органах публічної влади, державну кадрову політику, організаційні основи місцевого самоврядування, питання безпеки в надзвичайних ситуаціях тощо. Такі семінари проводяться систематично згідно з планом-графіком, затвердженим розпорядженням голови обласної державної адміністрації та голови обласної ради. Про роботу органів ДФС Чернігівської області щодо розгляду запитів на публічну інформацію Протягом січня – серпня до органів ДФС області надійшло 79 запитів на отримання публічної інформації, з яких 51 запит - від фізичних осіб та 28 - від юридичних осіб та громадських організацій. Найчастіше зверталися громадяни міста Чернігова. Основна інформація, що цікавила запитувачів, стосувалась надання адміністративних послуг, єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, надходжень до державного бюджету, про результати проведених перевірок, надання роз’яснень та довідок про заробітну плату для перерахування пенсії. Усі запити були опрацьовані у встановлений чинним законодавством термін.Близько 200 письмових звернень отримали фіскальні органи Чернігівщини з початку року На розгляд до органів ГУ ДФС у Чернігівській області у січні-серпні поточного року надійшло 191 індивідуальне письмове звернення, 4 колективних та 3 анонімних. За результатами розгляду на 67 звернень надано роз’яснення, 124 - вирішено позитивно, 4 – перебуває на стадії розгляду та 3 - не підлягали розгляду (анонімні). У 184 зверненнях порушувались питання контрольно-перевірочної роботи, сплати податків та зборів, 10 звернень стосувалися діяльності центральних органів виконавчої влади, 3 - питань праці та заробітної плати та 1 - соціального захисту. Для забезпечення реалізації конституційного права на звернення керівництвом фіскальної служби області проведено 36 особистих прийомів громадян. Під час яких звернулося 24 підприємця, 5 пенсіонерів, 3 – колишніх працівника органів ДФС та інші категорії. Переважна більшість звернень, що надійшли під час особистих прийомів, стосувалися адміністрування податків, зокрема, плати за землю, єдиного податку, єдиного соціального внеску, а також відмови в отриманні реєстраційного номера облікової картки платника податків, ухилення від сплати податків. Усім заявникам надані своєчасні та кваліфіковані відповіді.Аудитори ГУ ДФС у Чернігівській області виявили факт заниження платником суми земельного податку на 1,5 млн. гривень Питання повноти нарахування земельного податку знаходиться на постійному контролі. Про це повідомляють у Головному управлінні ДФС. Так, співробітниками управління аудиту було проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ «А». У ході перевірки встановили, що керівник ТОВ надав до податкової інспекції за місцем обліку уточнюючий розрахунок по земельному податку, в якому зменшив суму податку по трьом земельним ділянкам у зв’язку з застосуванням коефіцієнта функціонального призначення земельних ділянок, як земель відведених під майбутнє будівництво. В управлінні аудиту пояснюють, що коефіцієнт функціонального призначення земельної ділянки враховується при розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки. У подальшому це впливає на розмір земельного податку. Але, згідно даних Державного земельного кадастру, витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку цих земельних ділянок та інформації Держгеокадастру у Чернігівській області ТОВ «А» повинно було застосовувати вищий коефіцієнт функціонального призначення. А саме, як для земель комерційного використання. Підставою для нарахування земельного податку відповідно до ст.286 Податкового кодексу України є дані державного земельного кадастру, а базою оподаткування є нормативно грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнту індексації (п.271.1 ст.271 Податкового кодексу України). Таким чином, за наслідками проведеної перевірки, було встановлено заниження суми земельного податку на 1,5 млн. гривень. Платники Чернігівщини сплатили майже 4,8 млрд. гривень податків Про це повідомили у Головному управлінні ДФС в області. У січні-серпні 2017 року до бюджетів усіх рівнів Чернігівської області сплачено майже 4,8 млрд. грн. податків і зборів. Державний бюджет поповнився на 2257 млн. грн., перевищено надходження відповідного періоду 2016 року більше ніж на третину або на 591 млн. гривень. Зростання відбулось в основному за рахунок збільшення сплачених сум рентної плати за користування надрами (у 1,4 рази або на 139 млн. грн.), податку на додану вартість (у 1,5 рази або на 248 млн. грн.), податку на доходи фізичних осіб та військового збору (у 1,4 рази або на 186 млн. грн.). До місцевих бюджетів усіх рівнів сплачено понад 2,5 млрд. гривень. Минулорічні надходження перевищено також майже на третину або на 604 млн. грн. за рахунок приросту сплати податку на доходи фізичних осіб (у 1,4 рази або на 474 млн. грн.), земельного податку (у 1,2 рази або на 80 млн. грн.), єдиного податку (у 1,5 рази або на 100 млн. грн.). Спостерігається стала тенденція формування доходної частини місцевих бюджетів від сплати податків організаціями та установами сфери державного управління, освіти та охорони здоров’я (25,3 відс. всіх надходжень – 637 млн. грн.). Значний внесок забезпечують сільськогосподарські підприємства (18,7 відс. доходів бюджетів – 473 млн. грн.), промислові підприємства (15 відс. або 378 млн. грн.), а також підприємці і громадяни, що сплачують податок на майно (15 відс. усіх сплачених до бюджетів податків – 380 млн. грн.). Підприємства торгівлі та громадського харчування сплатили 206 млн. грн. (8,2 відс. доходів місцевих бюджетів), лісогосподарські підприємства – 90 млн. грн. (3,6 відс.), будівельні організації – 37 млн. грн. (1,5 відс.). Єдиного внеску на загальнодержавне обов’язкове соціальне страхування сплачено понад 2 млрд. грн., рівень восьми місяців попереднього року перевищено на 38 відс. або на 566 млн. гривень. Єднає робота і спорт Співробітників територіальних фіскальних органів, а саме Головного управління ДФС та Чернігівської митниці ДФС, об’єднує не тільки спільна професійна діяльність, а й захоплення та спортивні вподобання. Днями команда у складі працівників обох установ взяла участь у захопливих спортивних перегонах на Чернігівщині. Начальник управління адміністрування митних платежів Чернігівської митниці Андрій Соловей та заступник начальника відділу активних заходів оперативного управління ГУ ДФС в області Володимир Козел, незважаючи на великий досвід участі у різноманітних спортивних заходах, вперше брали участь у змаганнях спортивно-туристичного напрямку «SiverRace - 2017». Участь у перегонах, що відбувалися на лівому березі Десни, приймала 21 команда. Організатори передбачили різноманітні завдання: спочатку потрібно було проїхати велосипедом 7 км, потім 8 км пливти на байдарці, далі 7 км бігти лугом, а на завершення - 25 км знову велосипедом. Наші учасники, ділячись враженнями, зазначили, що найскладніше їм було орієнтуватися на місцевості (були й такі завдання). Крім того, їм довелося навчитися веслувати байдаркою, бо попереднього досвіду не мали. Загалом учасники змагань отримали безліч позитивних вражень, практичний досвід та нових друзів. Продавці складної побутової техніки повинні застосовувати касові апарати На цьому наголошують у Головному управлінні ДФС в області. Детальна розмова з приводу того, на що треба звернути увагу підприємцям, що здійснюють таку діяльність, відбулася днями в редакції обласного радіо ЧФ НТКУ «Сівер-Центр». З журналістом Ігорем Юхрименко спілкувався начальник відділу фактичних перевірок та контролю за готівковими операціями управління аудиту Сергій Мотчаний. Минуло більше 4 місяців з моменту необхідності застосування платниками податків, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, реєстраторів розрахункових операцій (далі - РРО), а простіше касових апаратів. Саме 8 травня поточного року набула чинності Постанова КМУ від 16 березня 2017 р. N 231, якою затверджено перелік груп технічно складних побутових товарів, реалізація яких потребує застосування реєстраторів розрахункових операцій. Підведемо короткі підсумки імплементації зазначеного документа в реаліях нашої області. Яка необхідність запровадження даної норми щодо реалізації технічно складних побутових товарів? - Можу вказати декілька аспектів, які підкреслюють важливість даного нововведення. По-перше: фіскальний чек виступає гарантією, що підприємець чесно обліковує доходи та сплачує належні податки. А це призводить до активного наповнення бюджетів усіх рівнів та, в подальшому, використання цих коштів на користь громади. По-друге: касовий чек, це документ, який не лише фіксує факт оплати, а й надає гарантію якості придбаних товарів чи послуг. Саме на його підставі споживач може в повній мірі скористатись правами, що надає Закон України «Про захист справ споживачів», у тому числі в частині повернення товару або коштів. Розкажіть про окремі «тонкощі» цього нормативного документу? - Коротко про те, хто повинен застосовувати касові апарати. Тут все просто. Якщо ти здійснюєш реалізацію товарів, які входять у затверджений перелік – повинен застосовувати касовий апарат. Абсолютно неважливо де проводиться реалізація товарів – на ринках чи в магазинах, хто проводить реалізацію – приватний підприємець на загальній чи спрощеній системі оподаткування або юридична особа. Обсяг доходів також не береться до уваги. Визначальним є перелік товарів, затверджений Постановою КМУ. Звертаю увагу на деякі нюанси: товари у переліку треба дивитися на рівні 10-значних кодів УКТ ЗЕД, а позиції з 4-значними кодами підлягають застосуванню касових апаратів тільки, якщо вони не мають деталізації на рівні 10-значних. Наприклад, Група 95 «Іграшки, ігри та спортивний інвентар; їх частини та приладдя» йде з 4-значним кодом, але нижче є деталізація з 10-значними кодами. Тому, у даній підгрупі слід дивитися товари, що деталізовані з 10-значним кодом. У групі 91 «Годинники всіх видів та їх частини» немає деталізації з 10-значними кодами, а отже годинники всіх видів та їх частини повинні продаватися з застосуванням касових апаратів. Чи всі види складної побутової техніки підпадають під дію Постанови? - Дуже слушне запитання адже багато виникає непорозумінь з приводу реалізації техніки, яка була раніше у використанні, - звертаю увагу, що затверджений Кабінетом Міністрів перелік не містить винятків. А отже, продаж техніки б/у потребує застосування касових апаратів. Повторюся, якщо товар є у переліку – касовий апарат повинен застосовуватися. Інше на що хочу звернути увагу: якщо на господарчому об’єкті одночасно реалізуються товари, що потребують застосування касових апаратів (у даному випадку технічно складні побутові товари), так і інші, то касовий апарат повинен застосовуватись при продажу всіх товарів. Отже зрозуміло, якщо реалізуєш товари, які входять в затверджений Постановою Кабміну №231 перелік – повинен застосовувати касовий апарат? Коротко, що потрібно щоб його встановити? - Алгоритм встановлення реєстраторів розрахункових операцій однаковий для всіх суб’єктів господарювання. Перший крок – обрати та придбати РРО з переліку, що затверджений Державним реєстром РРО з урахуванням сфери застосування. Придбати можна новий або вживаний апарат. Другий крок – укладення договору з центром сервісного обслуговування та подання документів на реєстрацію РРО у територіальний орган фіскальної служби (податкову інспекцію) за місцем державної реєстрації суб’єкта господарювання. Третій крок – опломбування РРО та отримання посвідчення про державну реєстрацію РРО. Четвертий крок – програмування та використання РРО при реалізації товарів чи наданні послуг. Як контролюється виконання зазначених нормативних документів? - Контроль за дотриманням платниками даної норми покладено на фіскальні органи. За час дії Постанови проведено більше фактичних 20 перевірок, які здійснюються на підставі ст.80 Податкового кодексу України без попередження платника. Такі перевірки здійснюються за наявності підстав. Тобто, якщо немає підстав – фактична перевірка не проводится. А отже: застосовуйте касовий апарат, не допускайте інших порушень і перевірка до вас не прийде. Головним є те, щоб суб’єкти господарювання зрозуміли, що ці зміни невідворотні. Застосування касових апаратів є ще одним (можливо і невеликим) кроком до цивілізованого суспільства, де кожен споживач може захистити свої права, а кожен підприємець сплачує належні податки. Тому радимо суб’єктам господарювання чітко дотримуватись чинного законодавства при проведенні розрахункових операцій, а громадянам бути пильними та завжди вимагати та отримувати касовий чек.Затверджено зміни до Порядку надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків Державна фіскальна служба України повідомляє, що у Міністерстві юстиції України 18.08.2017 за № 1021/30889 зареєстровано наказ Міністерства фінансів України від 21.07.2017 № 658 «Про затвердження Змін до Порядку надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків» (далі – Наказ), який опубліковано у Офіційному віснику України № 70 від 08.09.2017. Наказ набирає чинності через 10 днів з дня його офіційного опублікування у Офіційному віснику України. Наказом затверджено зміни до Порядку надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків (далі – Порядок), затвердженого наказом від 28.12.2015 № 1204, що зареєстрований у Міністерстві фінансів України від 22.01.2016 за № 124/28254. Внесення змін обумовлено, в основному, прийняттям Верховною Радою України Закону України від 21.12.2016 № 1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» (далі – Закон № 1797). Так, Законом № 1797 були внесені зміни до Податкового кодексу України (далі – Кодекс), які дещо змінюють порядок складання та надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків, зокрема: - підписання документа здійснюється не тільки керівником органу державної фіскальної служби, а також його заступником або уповноваженою особою (пункт 86.8 статті 86 Кодексу); - надсилання, у передбачених Кодексом випадках, документів, ут.ч. податкових повідомлень-рішень, в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису (стаття 42 Кодексу); - необхідності додаткового відображення у податкових повідомленнях-рішеннях попередження про необхідність складення та реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) податкової накладної/розрахунку коригування до неї (зміни стосуються форми «ПН»), у випадках, визначених Кодексом (пункт 58.1 статті 58 Кодексу). Крім того, Законом № 1797 дещо змінено порядок застосування штрафних (фінансових) санкцій у разі не реєстрації (несвоєчасної реєстрації) податкових накладних в ЄРПН, невиправлення помилок, допущених під час зазначення обов’язкових реквізитів податкової накладної, та виявлених контролюючим органом за результатами перевірки, проведеної за заявою покупця (пункти 1201.2, 1201.3 статті 1201 Кодексу) (зміни стосуються форми «ПН» та форми «Н»), а також порядок нарахування пені відповідно до статті 129 Кодексу. Враховуючи наведене, виникла обґрунтована необхідність у внесенні відповідних змін до Порядку. Крім того, форми податкових повідомлень-рішень, які є додатками до цього Порядку, викладено у новій редакції у зв'язку із вдосконаленням їх структури, заміною в них приміток щодо вручення, оскарження, наслідків невиконання податкових повідомлень-рішень, нарахування пені, тощо. Наказом забезпечено нормативне врегулювання питання надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків у зв’язку з внесенням Законом № 1797 змін до Кодексу та створено умови для виконання покладених на органи державної фіскальної служби завдань і функцій. Внесено зміни до Порядку оформлення результатів документальних перевірок дотримання законодавства України з питань державної митної справи, податкового, валютного та іншого законодавства Внесено зміни до Порядку оформлення результатів документальних перевірок дотримання законодавства України з питань державної митної справи, податкового, валютного та іншого законодавства платниками податків - юридичними особами та їх відокремленими підрозділами. Державна фіскальна служба України повідомляє, що у Міністерстві юстиції України 18.08.2017 за № 1022/30890 зареєстровано наказ Міністерства фінансів України від 21.07.2017 № 657 «Про затвердження Змін до Порядку оформлення результатів документальних перевірок дотримання законодавства України з питань державної митної справи, податкового, валютного та іншого законодавства платниками податків - юридичними особами та їх відокремленими підрозділами» (далі – Наказ), який опубліковано у Офіційному віснику України № 70 від 08.09.2017. Наказ набирає чинності з дня, що настає за днем його офіційного опублікування. Зазначений наказ був розроблений з метою адаптації положень Порядку оформлення результатів документальних перевірок дотримання законодавства України з питань державної митної справи, податкового, валютного та іншого законодавства платниками податків - юридичними особами та їх відокремленими підрозділами (далі – Порядок оформлення), який затверджено наказом Міністерства фінансів України від 28.08.2015 № 727 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 26.10.2015 за № 1300/27745, до змін, що відбулися у законодавстві України. Так, Законом України від 21 грудня 2016 року № 1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» було внесено зміни до Податкового кодексу України (далі – Кодекс), які дещо змінюють вимоги до оформлення контролюючими органами результатів перевірок, порядок і строки подання платниками податків заперечень на акти перевірок (додаткових документів), процедури їх розгляду контролюючим органом, а також порядок підписання документів посадовими особами контролюючих органів та листування з платниками податків. У зв'язку з цим, до Порядку оформлення внесено відповідні зміни, зокрема: виключено норму щодо складання акта (довідки) перевірки виключно на паперовому носії (з метою надання можливості в подальшому надсилати акти через електронний кабінет платника податків (пункт 42.4 статті 42 Кодексу)); передбачено порядок оформлення фактів відмови посадових (уповноважених) осіб платника податків розписатися у направленні (при проведенні перевірок дотримання законодавства з питань державної митної справи – у посвідченні) на проведення перевірки, фактів відмови у допуску до проведення перевірки (у зв'язку із змінами до пункту 81.1 статті 81 Кодексу); внесено зміни щодо порядку і термінів подання платниками податків заперечень до актів (довідок) перевірок та додаткових документів (5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання акта (довідки)) та їх розгляду органами ДФС (терміни їх розгляду збільшено на 2 робочі дні) (у зв'язку із змінами до пункту 86.7 статті 86 Кодексу); внесено зміни щодо порядку винесення питань на розгляд комісії по спірних питаннях – доповнено можливістю їх винесення не лише під час перевірки або розгляду заперечень, а і у інших випадках (у разі необхідності). Також до Порядку оформлення внесено інші зміни щодо удосконалення структури акта (довідки) перевірки та інформації, що підлягає відображенню в матеріалах перевірки. Крім того, з набранням чинності Законом України від 03 листопада2016 року № 1726-VIII «Про внесення змін до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» щодо лібералізації системи державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», органи ДФС визначено як органи, що повинні здійснювати державний нагляд (контроль) у встановленому Закону України від05 квітня 2007 року № 877-V «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» (зі змінами) порядку, з урахуванням особливостей, визначених законами у відповідних сферах та міжнародними договорами. В той же час, пунктом 5.2 статті 5 Податкового кодексу України визначено співвідношення податкового законодавства з іншими законодавчими актами та встановлено, що у разі якщо поняття, терміни, правила та положення інших актів суперечать поняттям, термінам, правилам та положенням цього Кодексу, для регулювання відносин оподаткування застосовуються поняття, терміни, правила та положення Податкового кодексу (у даному випадку застосовуються норми Податкового кодексу України як спеціального закону по відношенню до норм Закону № 877-V, який у данному випадку є загальним). Разом з тим, з метою удосконалення контрольно-перевірочної роботи та з метою можливої адаптації Порядку оформлення до Закону № 877, його доповнено нормами щодо необхідності складання плану (переліку питань) перевірки платника податків, який є невід’ємною частиною акта (довідки) документальної планової перевірки (при проведе
Інші новини компанії "Головне управління ДФС у Чернігівській області"
← Новини компаній |
|
© "Карта Чернігова"
|
|||
При повному або частковому використанні матеріалів сайту гіперпосилання https://map.cn.ua/uk/ обов'язкове! Умови користування сайтом |