запам'ятайте / запишіть
повідомте, що ви знайшли інформацію
на сайті "Map.cn.ua - Карта Чернігова"

Послуга таксі: права та обов'язки водія та пасажира



Правила поведінки водія та пасажира у таксі суворо регламентуються українським законодавством, хоча не всі про це знають. Щоб не виникало конфліктних ситуацій, кожна зі сторін має знати свої права та обов'язки. Про них ми розповімо у цьому матеріалі.

Права та обов'язки клієнта таксі


Щодня таксі до Києва викликає велику кількість людей, які бажають швидко, безпечно та з комфортом дістатися пункту призначення . Звертаючись до служби таксі, клієнт має право на:

  • вибір зручного транспортного засобу;

  • ознайомлення з актуальними тарифами на послугу;

  • вибір оптимального шляху проїзду та зупинки (з урахуванням правил правил дорожнього руху).


У салоні пасажир може попросити водія увімкнути/вимкнути радіо, провітрити салон, не палити в салоні. Водій повинен сприяти створенню комфортної ситуації під час поїздки.


В той же час пасажир має й обов'язки. По-перше, у разі відмови від поїздки він повинен повідомити про це диспетчера як мінімум за 2 години до прибуття автомобіля. Інакше він повинен буде заплатити неустойку за хибний виклик. По-друге, якщо він хоче викликати таксі в Києві для транспортування домашнього вихованця, то повинен повідомити водія про це заздалегідь та створити всі умови для підтримання чистоти в салоні. По-третє, він повинен перевозити великогабаритний багаж у багажному відсіку автомобіля, а не в салоні.


Головний обов'язок пасажира — це оплата вартості подорожі. Вона розраховується на телефоні. А ось залишати чайові водієві чи ні кожен вирішує на власний розсуд.


Права та обов'язки водія


Головне завдання водія — це забрати пасажира та з комфортом доставити його до пункту призначення. Однак він має право відмовити у наданні послуги у таких випадках:

  • пасажир перебуває у нетверезому стані;

  • кількість пасажирів перевищує кількість місць у салоні;

  • багаж пасажира може пошкодити або забруднити багажний відсік або салон автомобіля.


Водій не має права підбирати інших попутників по дорозі (якщо клієнт не згоден), працювати без таксометра, вказувати вартість поїздки, яка не відповідає дійсності.


В обов'язки водія входить:

  • надання послуги перевезення з дотриманням усіх правил та норм;

  • перевезення пасажира за обумовленим маршрутом;

  • здійснення розрахунку вартості поїздки таксометром;

  • регулярний догляд за машиною як зовні, так і всередині салону.


Наприкінці варто відзначити, що знання прав та обов'язків — це запорука безпеки та комфорту під час поїздки. У разі порушення прав як пасажира, так і водія можна звернутися до державних органів для врегулювання питання.