19.03.2018
ГУ ДФС у Чернігівській області інформує
До уваги платників податку на додану вартість! За результатами опрацювання отриманої від платників податкової звітності з податку на додану вартість за грудень 2017 року та в зв’язку з настанням терміну подання податкової звітності за січень 2018 року звертаємо увагу платників податків на таке. Пунктом 199.5 статті 199 розділу V Кодексу визначено, що частка використання товарів/послуг, необоротних активів в оподатковуваних операціях, визначена з урахуванням норм пунктів 199.2 – 199.4 статті 199 розділу V Кодексу, застосовується для проведення коригування сум податку, які відносяться до податкового кредиту за операціями, зазначеними у пункті 199.1 статті 199 розділу V Кодексу. За результатами такого перерахунку складаються відповідні розрахунки коригування до податкових накладних, які підлягають реєстрації в ЄРПН. Розрахунок коригування може бути зареєстрований тільки в тому випадку, якщо податкова накладна, до якої його складено, також зареєстрована в ЄРПН. Результати перерахунку сум податкового кредиту відображаються у податковій декларації за останній податковий період року. Отже, коригування податкових зобов'язань у зв'язку з перерахунком частки використання товарів/послуг, необоротних активів в оподатковуваних операціях, виходячи з фактичних обсягів проведених протягом 2017 року оподатковуваних та неоподатковуваних операцій відповідно до пункту 199.1 статті 199 розділу V Кодексу, підлягає відображенню у рядках 4.1 та/або 4.2 декларації за грудень (ІV квартал) 2017 року незалежно від реєстрації розрахунку коригування в ЄРПН – своєчасної чи із порушенням терміну (на відміну від розрахунків коригування, які складаються за наявності обставин, перерахованих у статті 192 розділу V Кодексу). Тому платники податку, які не включили до податкової декларації за грудень 2017 року розрахунки коригування, складені у зв’язку з проведенням річного перерахунку за операціями, зазначеними у пункті 199.1 статті 199 розділу V Кодексу, по причині їх несвоєчасної реєстрації в ЄРПН, повинні подати відповідні уточнюючі розрахунки до податкових декларацій за грудень 2017 року. В деклараціях за січень та інші звітні періоди 2018 року такі розрахунки коригування відображатися не повинні. Дотримуйтеся умов перебування на спрощеній системі оподаткування Нагадуємо платникам податків, що у разі бажання відмовитися від спрощеної системи оподаткування суб’єкт господарювання не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку нового календарного кварталу (року) подає до контролюючого органу відповідну заяву. Проте, звертаємо увагу, що реєстрацію платника єдиного податку може бути анульовано за рішенням контролюючого органу шляхом виключення з Реєстру не лише при поданні платником податку заяви щодо відмови від застосування спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених Податковим кодексом чи припиненні юридичної особи (крім перетворення) згідно із законом. Таке може статись у випадках, визначених пп..298.2.3 п.298.2 ст.298 Податкового кодексу України, тобто у разі порушення умов перебування на спрощеній системі, а це: перевищення обсягу доходу, застосування недозволеного способу розрахунків, здійснення недозволених видів діяльності або видів діяльності, не зазначених у Реєстрі, наявність податкового боргу. Отже, для того, щоб підприємства і організації не були примусово виключені з Реєстру платників єдиного податку, їх керівникам необхідно подбати про дотримання умов перебування на спрощеній системі оподаткування. Повідомлення для користувачів РРО Наказом Державної фіскальної служби України від 20.02.2018 №79 затверджено новий Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій (далі - РРО). У новому реєстрі міститься 89 РРО, дозволених до первинної реєстрації, та 71 РРО, первинна реєстрація яких заборонена. Також наведено перелік із 5 РРО, виключених з Державного реєстру в 2016-2017 роках, експлуатація яких не дозволяється. Оновлений Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій опубліковано на офіційному порталі ДФС України. Подання податкової звітності в електронному вигляді - зручно і швидко Головне управління ДФС у Чернігівській області нагадує про те, що для подання звітності в електронному вигляді необхідно: - отримати ключ електронного цифрового підпису в одному з акредитованих Центрів сертифікації ключів; - зареєструватися користувачем в Електронному кабінеті, який розміщено на веб - порталі ДФС України, за допомогою електронного ключа; - після отримання квитанції про приєднання до електронного документообігу можна звітувати до контролюючого органу в електронному вигляді. Звітування в електронному вигляді економить час платників податків, адже відсутня необхідність відвідувати податкову інспекцію та витрачати час у чергах до «вікна» приймання звітності. Крім того, зникає потреба слідкувати за оновленням бланків звітності - програма оперативно оновлює формати подання документів в електронному вигляді по телекомунікаційних каналах зв’язку (у разі зміни форм податкових декларацій, інших документів, які є підставою для нарахування і сплати податків, або при введенні нових форм декларацій платник податків автоматично отримує можливість оновлення версій форматів). Для отримання ключа електронного цифрового підпису запрошуємо чернігівців та мешканців Чернігівської області до акредитованих Центрів сертифікації ключів за адресами: м. Чернігів, вул. Кирпоноса, буд. 28, 1-й пов., каб. 14, тел.:(0462) 77-49-27; м. Прилуки, вул. Київська, буд. 214, 1-й пов., каб. 6, тел.: (04637) 53265. До уваги платників податків! Головне управління ДФС у Чернігівській області звертає увагу платників податків, що Законом України від 03.11.2016 року №1728-VIII «Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» (зі змінами та доповненнями) (далі Закон №1728), встановлені певні обмеження на проведення органами державного нагляду (контролю) контрольних заходів у 2017 та у 2018 роках. Разом з тим, статтею 6 Закону №1728 встановлено, що дія цього Закону не поширюється на відносини, що виникають під час проведення заходів нагляду (контролю) органами, перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України (постанова Кабінету Міністрів України від 18.12.2017 року №1104 «Про затвердження переліку органів державного нагляду (контролю), на які не поширюється дія Закону України "Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності"» (Далі Постанова №1104)). Враховуючи, що ДФС та її територіальні органи входять до зазначеного переліку, затвердженого Постановою №1104, дія Закону №1728 на Державну Фіскальну Службу не поширюється. Особливості взяття на облік за неосновним місцем обліку Головне управління ДФС у Чернігівській області у зв’язку з численними зверненнями платників, звертає увагу на особливості взяття на облік суб’єктів господарювання за неосновним місцем обліку.Взяття на облік за неосновним місцем обліку платників податків відбувається відповідно до вимог розділу VII Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом МФУ від 09.12.2011 №1588 «Про затвердження Порядку обліку платників податків і зборів» (далі - Порядок). Якщо у платника податків на території іншої адміністративно-територіальної одиниці, відмінної від території адміністративно-територіальної одиниці за своїм місцезнаходженням, виникають обов’язки щодо подання податкових декларацій (розрахунків, звітів) та/або нарахування, утримання або сплати (перерахування) податків, зборів тощо, платник зобов’язаний стати на облік за неосновним місцем обліку у відповідному контролюючому органі. Згідно з Порядком для взяття на облік за неосновним місцем обліку платник податків зобов'язаний протягом 10 робочих днів після створення відокремленого підрозділу, реєстрації рухомого чи нерухомого майна чи відкриття об'єкта чи підрозділу, через які провадиться діяльність, або які підлягають оподаткуванню чи пов'язані з оподаткуванням, подати до відповідного контролюючого органу заяву про взяття на облік за неосновним місцем обліку за формою №17-ОПП. Заява може бути подана як до контролюючого органу за неосновним місцем обліку, так і до контролюючого органу за основним місцем обліку. У разі подання заяви до контролюючого органу за основним місцем обліку платник податків у розділі 3 заяви може зазначити всі контролюючі органи, у яких бажає стати на облік за неосновним місцем обліку (за місцезнаходженням об'єктів оподаткування). Також взяття на облік за неосновним місцем обліку здійснюється на підставі повідомлення про об'єкти оподаткування або об'єкти, пов'язані з оподаткуванням або через які проводиться діяльність, за формою №20-ОПП, поданого платником за основним місцем обліку, при умові, що в такому повідомленні платник податків визначив контролюючий орган, у якому бажає стати на облік за неосновним місцем обліку за місцезнаходженням відповідного об'єкта оподаткування. Дане повідомлення також подається протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття. Якщо робоче місце нотаріуса знаходиться на території іншої адміністративно-територіальної одиниці, ніж місце його постійного проживання, то нотаріус повинен стати на облік за неосновним місцем обліку в контролюючому органі за місцезнаходженням свого робочого місця шляхом подання заяви за формою №5-ОПП за основним місцем обліку, при умові, що в такій заяві платник зазначив про бажання стати на облік за неосновним місцем обліку в контролюючому органі за місцезнаходженням робочого місця. Якщо платник податків визначив контролюючий орган, у якому бажає стати на облік за неосновним місцем обліку, у повідомленні за формою №20-ОПП або в заяві за формою №5-ОПП, платник податків звільняється від обов'язку подання до контролюючого органу заяви за формою №17-ОПП. Платники податків, які уклали з відповідним контролюючим органом договір про визнання електронних документів, можуть подати заяву за формою N 17-ОПП або повідомлення за формою №20-ОПП засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.Як оподатковуються доходи, отримані у вигляді спадщини або подарунка Фахівці Головного управління ДФС у Чернігівській області повідомляють, що громадяни, які у 2017 році отримали спадщину або дарунок від фізичної особи-резидента (який не відноситься до членів сім’ї першого та другого ступенів споріднення) повинні подати до податкової інспекції за місцем проживання декларацію про майновий стан і доходи. Такий дохід оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5 відсотків від вартості будь-якої спадщини (дарунка) та військовим збором за ставкою 1,5 відсотка. Самостійно визначений у податковій декларації податок на доходи фізичних осіб та військовий збір необхідно сплатити до 01 серпня 2018 року. Разом із тим, за нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб оподатковуються об’єкти спадщини (дарування), що успадковуються (отримуються у дарунок) від членів сім’ї першого та другого ступенів споріднення. Цей дохід звільняється і від оподаткування військовим збором. Зазначена норма визначена Законом України від 23 лютого 2017 року N1910-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування спадщини». До членів сім’ї спадкодавця чи дарувальника першого та другого ступенів споріднення відносяться його батьки, чоловік/дружина, діти, у тому числі усиновлені, рідні брати та сестри, дід та бабуся з боку кожного з батьків та онуки. http://ch.sfs.gov.ua/media-ark/videogalereya/prezentatsii-ta-inshi-materiali/4488.html
Про основні категорії доходів, які є обов’язковими для декларування Головне управління ДФС у Чернігівській області звертає увагу громадян, які зобов’язані подати податкову декларацію про майновий стан і доходи, що термін її подання спливає до 01 травня 2018 року. Декларацію необхідно подати за місцем податкової адреси платника. Є кілька варіантів подання декларації: особисто (або уповноваженою на це особою), поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення (не пізніше ніж за 5 днів до завершення кінцевого терміну подання) або в електронному вигляді через сервіс «Електронний кабінет» на веб-порталі ДФС (для цього необхідно отримати електронний цифровий підпис). Як повідомили в Головному управлінні ДФС у Чернігівській області, за результатами контрольно-перевірочних заходів громадян області, які не подали у встановлений законодавством строк податкову декларацію про майновий стан та доходи та не задекларували свої доходи за попередній рік, протягом 2017 року було донараховано майже 300 тис. грн. податку на доходи фізичних осіб та військового збору. А за січень-лютий поточного року такими ж перевірками громадянам області вже донараховано близько 190 тис.грн. податку на доходи фізичних осіб та військового збору. Звертаємо увагу громадян на основні категорії доходів, які є обов’язковими для декларування за 2017 рік. Зокрема, це дохід отриманий у вигляді спадщини (дарування), від фізичної особи, що не є членом сім’ї першого та другого ступенів споріднення; дохід, отриманий платником податку як додаткове благо; інвестиційний прибуток (дохід) від операцій з інвестиційними активами; продаж автомобілів та/або мотоциклів, та/або мопедів (більше ніж раз на рік). Крім того нагадуємо, що для отримання права на податкову знижку чинне законодавство дозволяє громадянам подати декларацію про свої доходи за минулий рік до кінця поточного року. Отримати відомості про свої доходи вам допоможе «Електронний кабінет» Головне управління ДФС у Чернігівській області звертає увагу державних службовців, що готуються заповнювати декларацію про майно, доходи, витрати і зобов’язання майнового характеру, а також громадян які збираються оформлювати житлову субсидію та звертаються до контролюючих органів за відомостями про свої доходи. З даного питання інформуємо, що наразі є можливість отримати відомості про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (далі - відомості про доходи) в електронному вигляді. Для цього слід скористатися сервісом ДФС України «Електронний кабінет». Даний сервіс розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України. Також, в мережі Інтернет зайти в «Електронний кабінет» можна за посиланням: https://cabinet.sfs.gov.ua. Для роботи з Електронним кабінетом не потрібно встановлювати спеціалізоване програмне забезпечення. Це зручний та безкоштовний сервіс. Працює він цілодобово в режимі реального часу. Зайти на сервіс можна за допомогою персональних комп’ютерів та смарт-пристроїв з використанням електроно-цифрового підпису будь-якого акредитованого центру сертифікації ключів. Відомості про доходи є персональними даними фізичної особи. А тому, надіслати запит в «Електронному кабінеті» можна скориставшись власним посиленим сертифікатом електронного ключа фізичної особи. Запит про суми виплачених доходів та утриманих податків формується у розділі «Заяви, запити для отримання інформації». Середня тривалість обробки запиту складає 1 годину. За потреби, фізичні особи можуть отримати відомості про зазначені суми за останні три роки (поквартально). Покрокову інструкцію для фізичних осіб щодо отримання інформації про свої доходи в «Електронному кабінеті» розміщено на субсайті ГУ ДФС у Чернігівській області:http://ch.sfs.gov.ua/media-ark/videogalereya/prezentatsii-ta-inshi-materiali/4337.html