запомните / запишите
сообщите, что вы нашли информацию
на сайте "Map.cn.ua - Карта Чернигова"

Hовость компании "Головне управління ДФС у Чернігівській області"

15.08.2017

ГУ ДФС у Чернігівській області інформує

     Запровадження електронної системи управління ризиками при адмініструванні ПДВ     З 1 липня 2017 року запроваджено в дію систему автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків (далі – СМ КОР), достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН). Детально про це нововведення розповідають фахівці ГУ ДФС у Чернігівській області.     Система автоматично аналізує податкову накладну на наявність ризиків СМ КОР побудовано з використанням критеріїв, визначених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 567 «Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування».      У разі, якщо за результатами моніторингу визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає умовам, визначеним пунктом 6 Критеріїв наказу, – реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється автоматично.      Реєстрація податкової накладної зупиняється у разі:    – поставки товару відмінного від придбаного (відсутність в отриманих податкових накладних товару з кодами УКТЗЕД, які зазначені у зупиненій податковій накладній);-  обсяги поставки перевищують обсяги придбання товару, зазначеного у податкові накладній;- відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій.      СМКОР побудована таким чином, щоб оперативно реагувати на зловживання недобросовісних платників податків.     Новий механізм дозволяє автоматично аналізувати податкову накладну на наявність ризиків. Це дає можливість зупиняти випадки безпідставної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, у разі коли постачальник фактично не здійснює господарську операцію, а реєструє виключно з метою надання покупцю необґрунтованої податкової вигоди у вигляді неправомірно сформованого кредиту з ПДВ.     СМ КОР побудована таким чином, щоб оперативно реагувати на зловживання недобросовісних платників податків – не лише бачити потенційні порушення, а й унеможливити безпідставне формування податкового кредиту навіть до моменту подання податкової декларації з ПДВ, вже на стадії реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.     Це сприяє детінізації економіки,  створенню рівних конкурентних умов діяльності для суб’єктів господарювання, збільшенню надходжень до бюджету.     Система працює без «ручного» втручання. По зупиненим та відмовленим у реєстрації податковим накладним не формується податковий кредит, за рахунок якого реальний сектор економіки мав змогу мінімізувати свої податкові зобов’язання, то, відповідно, сьогодні всі ці суми декларуються і сплачуються в бюджет.     Алгоритм дій платника у разі зупинення реєстрації  податкової накладної СМ КОР     У разі отримання квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної або розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платник податку має право протягом 365 календарних днів, що настають за датою складання накладної, подати до Державної фіскальної служби України пояснення та копії документів, що підтверджують реальність здійсненої операції.      Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року №567.     Пояснення по кожній окремій накладній або розрахунку коригування подається у вигляді Повідомлення встановленої форми. До Повідомлення додаються копії документів у вигляді окремих додатків у форматі PDF.     Електронні формати Повідомлення та додатка до нього розміщені на офіційному веб-порталі ДФС у розділі «Електронна звітність».     Для формування Повідомлення в електронному вигляді платник податків самостійно на власний розсуд може обрати будь-яке програмне забезпечення, яке формує вихідний файл відповідно до затвердженого формату. Повідомлення з додатками також може бути сформоване та надіслане через «Електронний кабінет платника» або офіційний веб-портал ДФС.     Платник може завчасно надати ДФС інформацію щодо видів економічної діяльності      Для того, аби у подальшому виключити можливість блокування податкових накладних або суттєво зменшити їх кількість, платник податку має право подати також інформацію за встановленою наказом Мінфіну №567 формою щодо видів економічної діяльності, кодів товарів та послуг, що на постійній основі постачаються (виготовляються) або придбаваються (отримуються) платником (далі – Таблиця).     Таблиця має містити тільки ті коди товарів та послуг і ті коди видів діяльності, які дійсно відповідають діяльності платника, по якому зупинена реєстрація податкової накладної.     Для зручності платників податків ДФС пропонує користуватися інструкцією щодо правильності заповнення Таблиці платника податків (cabinet.sfs.gov.ua).     Повідомлення платників розглядає комісія, що створена у ДФС     Для розгляду поданих платниками Повідомлень та Таблиць, у Державній фіскальній службі створена відповідна комісія, порядок роботи якої затверджений наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року №566.     Протягом п’яти робочих днів після отримання від платника вищевказаної інформації, Комісія ДФС приймає рішення про врахування або неврахування Таблиці даних платника, а також про реєстрацію або відмову у реєстрації податкових накладних.     Станом на сьогодні 118 платниками області подано 331 таблицю, деякими – по кілька разів.      Таблиці платника розглядаються у найкоротший термін – до 5 днів. Як показує практика, якщо платник подав правильно заповнену Таблицю, вона приймається комісією та в подальшому податкові накладні платника не зупиняються.      Вже розглянуто 82 відсотки таких таблиць, прийнято рішення про врахування інформації 63 платникам, не враховано таблиці 36 платників - здебільшого, через неправильне заповнення, відсутність або недостатність наданої інформації про свою діяльність та наявність виробничих, трудових та інших ресурсів.     На даний час на розгляд Комісії ДФС надійшло 1,1 тис. пояснень від 117 платників. Із розглянутих – по 86 відсотках накладних дозволено реєстрацію у Єдиному реєстрі, по 67 накладних – відмовлено через недостатність документів, що підтверджують реальність здійсненої операції.     У разі незгоди з прийнятим рішенням платник може подати скаргу      Порядок розгляду скарг на рішення комісії Державної фіскальної служби про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 4 липня 2017 року №485.     Скарги подаються платником податку на додану вартість до ДФС протягом 10 календарних днів після отримання ним рішення комісії ДФС про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.     За результатами розгляду скарги комісія з питань розгляду скарг приймає одне з таких рішень:     задовольняє скаргу та скасовує рішення комісії ДФС; або залишає скаргу без задоволення та рішення комісії ДФС без змін.      Задоволення скарги є підставою для реєстрації зазначених у скарзі податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.      Щодо штрафних санкцій     У разі якщо реєстрація податкової накладної у ЄРПН зупинена, перебіг строку реєстрації протягом 365 днів переривається на період зупинення їх реєстрації та відновлюється з дня припинення процедури зупинення їх реєстрації.     Штрафні санкції не застосовуються на період зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до прийняття рішення щодо відновлення реєстрації  (підпункт 201.16.4 Кодексу).   Актуальні питання по сплаті земельного податку     На часі питання сплати земельного податку. Про актуальні питання з цього приводу розповіла начальник управління податків і зборів з фізичних осіб Головного управління ДФС у Чернігівській області Світлана Волкова.     Плата за землю - обов'язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.     Хто є платниками земельного податку     Платниками земельного податку є власники земельних ділянок та землекористувачі. Об'єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні громадян.      Як визначається база для оподаткування     Відповідно до вимог ст. 271 Податкового кодексу України (далі - ПКУ)  базою оподаткування платою за землю є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, а також площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено.     Ставки податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюються місцевими органами самоврядування у розмірі не більше 3 відсотків від їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування – не більше 1 відсотка, а для сільськогосподарських угідь – не менше 0,3 відсотка та не більше 1 (стаття 274 ПКУ).     Що є підставою для нарахування орендної плати     Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки (стаття 288 ПКУ). Переліки орендарів до контролюючих органів подають органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, що укладають такі договори, до 01 лютого. Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди та не може бути меншим, ніж земельний податок, та більшим ніж 12 відсотків від нормативної грошової оцінки.     Пільги в оподаткуванні     Вимогами Податкового кодексу України передбачені пільги в оподаткуванні платою за землю.     Так згідно з ст.281 ПКУ від сплати земельного податку звільняються:      - інваліди першої і другої групи;      - фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років;      - пенсіонери (за віком);      - ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту";      - фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.     Звільнення від сплати податку за земельні ділянки поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм.      Базовим податковим періодом для плати за землю є календарний рік.      Як нараховується податок     Нарахування фізичним особам сум податку проводиться контролюючими органами за місцем знаходження земельної ділянки, які надсилають (вручають) податкове повідомлення-рішення платникові за місцем його реєстрації до 1 липня поточного року. Податок за землю громадянами сплачується протягом 60 календарних днів з дня отримання такого податкового повідомлення рішення.     Стан справ зі сплатою земельного податку в області     На сьогоднішній день органами ДФС громадянам нашої області нараховано плати за землю на загальну суму близько 70 млн. грн., що на 17 млн. грн. більше ніж торік. Крім цього, фізичними особами – підприємцями, згідно поданої звітності по земельному податку та орендній платі на 2017 рік, задекларовано 30 млн. грн. податку.     Надходження податку від фізичних осіб станом на 01.08.2017 складають 36,7 млн. грн., що на 6,2 млн.грн. також більше минулорічного показника.     Нагадуємо, що термін сплати земельного податку спливає 29 серпня.Шахраї знову видають себе за податківців!     У Головному управлінні ДФС у Чернігівській області попереджають, що знову спостерігається хвиля дзвінків підприємцям від невідомих осіб, які видають себе за податківців.      Зокрема, 10 серпня такі дзвінки зафіксовані у місті Чернігові. При цьому шахраї вимагають у підприємців гроші.        Шановні підприємці! Будьте пильними! Ці дзвінки та вимагання є провокацією.      Відділ внутрішньої безпеки ГУ ДФС у Чернігівській області звертається до суб’єктів господарської діяльності: при отриманні подібних пропозицій або ж інформації про факти зловживання з боку податківців негайно повідомляти на телефон «довіри» відділу: (0462) 668-522.                                    Щодо сплати податкового боргу      ГУ ДФС в області нагадує про необхідність термінової сплати заборгованості, у тому числі й платниками, сума боргу яких не перевищує 1000 гривень. Перелік останніх розміщений на субсайті   Територіальних органів ДФС у Чернігівській області (ch.sfs.gov.ua) у розділі: «Корисні посилання».  Завдяки заходам фіскальних органів області «тіньовий» ринок праці  в області скоротився на 1247 осіб     Впродовж 7 місяців фахівці підрозділів податків і зборів з фізичних осіб перевірили 63 суб’єкта господарювання з питання своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати до бюджету податку на доходи фізичних осіб, повноти нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування при виплаті заробітної плати та інших доходів громадянам.          За результатами здійснених заходів недобросовісним підприємцям донараховано понад 4 млн. гривень. З яких 3,7 млн. грн. становить податок на доходи фізичних осіб та 431,6 тис. грн. - єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. З донарахованих сум до бюджету вже надійшло понад 887 тис. гривень.        Фахівці констатують, що найбільше фактів порушень стосуються несвоєчасного перерахування до бюджету податку з доходів фізичних осіб та єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, утриманих із заробітної плати та інших доходів працівників. Таких порушень виявлено  на понад 2,2 млн. гривень.       За рахунок проведення заходів, спрямованих на співпрацю з платниками податків, оформлено трудові відносини з 1247 найманими працівниками, а до державної реєстрації залучено 627 осіб.    Здійсненими заходами з початку року до бюджету додатково спрямовано близько 795 тис. грн. податків.На Чернігівщині відшкодовано з бюджету майже 836 мільйонів гривень податку на додану вартість      У січні - липні платниками області заявлено до відшкодування з бюджету податку на додану вартість на суму 796,3 млн. гривень. Про це повідомили в управлінні податків і зборів з юридичних осіб Головного управління ДФС у Чернігівській області.       Станом на 1 серпня поточного року на рахунки платників відшкодовано 835,9 млн. гривень.       У липні за відшкодуванням ПДВ звернулися 134 суб’єкти господарювання, які задекларували більше 107 млн. гривень. Порушники податкового законодавства активно поповнюють місцевий бюджет      У Головному управлінні аудиту ДФС у Чернігівській області повідомили, що, незважаючи на значне зменшення кількості перевірок, суми надходжень до бюджету від аудиторської діяльності зростають.      Так, упродовж січня-липня поточного року підрозділами аудиту проведено 180 документальних перевірок (48 планових та 135 позапланових). Це вдвічі менше, ніж за 7 місяців минулого року.       За результатами контрольно-перевірочних заходів порушникам донараховано грошових зобов’язань на суму 47,4 млн. гривень. На даний час вже сплачено до зведеного бюджету 26,6 млн. гривень. З цих коштів 5,6 млн. грн. поповнили місцевий  бюджет.Платники Чернігівщини у липні сплатили більше 615 мільйонів гривень податків     Бюджети усіх рівнів Чернігівської області у липні 2017 року отримали у доходну частину більше 615 млн. грн. податків і зборів, що на третину більше липня минулого року.     У тому числі до державного бюджету зібрано трохи більше 280 млн. грн., зростання до відповідного періоду минулого року у 1,9 рази або на 132 млн. грн. за рахунок сплати поточних зобов’язань по рентній платі за користування надрами для видобування вуглеводнів (+60 млн. грн.), а також від збільшення надходжень податку на додану вартість (+42,3 млн. грн.), податку на доходи фізичних осіб та військового збору (+24,4 млн. грн.), податку на прибуток (+3,5 млн. грн.).      Місцеві бюджети усіх рівнів поповнились на 335,4 млн. грн. за рахунок сплати податків та зборів.  Фактичні надходження липня минулого року перевищено на 28 відс. або на 74 млн. грн. за рахунок зростання надходжень податку на доходи фізичних осіб (+62 млн. грн.), єдиного податку (+11,3 млн. грн.), плати за землю (+10,4 млн. грн.).      Як і у попередніх місяцях, 99 відсотків всієї суми платниками сплачено з поточних зобов’язань і лише 6,4 млн. грн. стягнуто фіскальними заходами та з податкового боргу.     Єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування по Чернігівській області за липень сплачено майже 282 млн. гривень. За рахунок підвищення рівня мінімальної заробітної плати та здійснених фіскальними органами заходів по залученню до сплати неплатників, рівень відповідного періоду минулого року перевищено на 41 відсоток або на 82,2 млн. гривень.      Про особливості подання податкової звітності з податку на прибуток неприбутковими організаціями
     Державна фіскальна служба України повідомила про зміни у порядку звітування неприбутковими підприємствами, установами та організаціями (далі - неприбуткові організації).     Зокрема, йдеться про порядок подання податкової звітності організаціями, які з 01 липня 2017 року виключені з Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі - Реєстр) на виконання п. 35 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі - Кодекс)     Відповідно до положень п. 35 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу неприбуткові організації, внесені до Реєстру на день набрання чинності Законом України від 17 липня 2015 року № 652-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій», що не відповідають вимогам п. 133.4 ст. 133 Кодексу, з метою включення до нового Реєстру зобов'язані були до 01 липня 2017 року привести свої установчі документи у відповідність до норм Кодексу та у цей самий строк подати копії таких документів до контролюючого органу.     Неприбуткові організації, які не привели свої установчі документи у відповідність до норм п. 133.4 ст. 133 Кодексу, після 01 липня 2017 року виключаються контролюючим органом з Реєстру.     Таким чином, така організація з 01 липня 2017 року втрачає ознаку неприбутковості та стає платником податку на прибуток підприємств.     Отже, протягом 2017 року зазначена організація має два «статуси»: не є платником податку на прибуток (до 01.07.2017) та є платником податку на прибуток (з 01.07.2017) і, відповідно, повинна відзвітувати за два таких періоди.     Згідно з п.п. 133.4.7 п. 133.4 ст. 133 Кодексу для неприбуткових організацій, які відповідають вимогам п. 133.4 ст. 133 Кодексу та внесені до Реєстру, встановлюється річний податковий (звітний) період, крім випадків, передбачених п.п. 133.4.3 п. 133.4 ст. 133 Кодексу.     Відповідно до п. 137.5 ст. 137 Кодексу для платників податку на прибуток, які зареєстровані протягом звітного (податкового) року (новостворені), встановлюється річний звітний період, для яких він починається з дати, на яку припадає початок такого обліку, і закінчується останнім календарним днем такого податкового (звітного) періоду.     Таким чином, неприбуткова організація - юридична особа, яка не привела свої установчі документи у відповідність до норм п. 133.4 ст. 133 Кодексу до 01 липня 2017 року, сплачує податок на прибуток як новостворений платник цього податку на підставі податкової декларації за річний звітний період, який розпочинається з 01 липня 2017 року і закінчується 31 грудня 2017 року.     Звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації (далі - Звіт) подається за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 17.06.2016 № 553, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 07.07.2016 за № 932/29062 (зі змінами, внесеними наказом Міністерства фінансів України від 28.04.2017 № 469).     Податкова декларація з податку на прибуток (далі - Декларація) подається за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 №897, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 11.11.2015 за № 1415/27860 (зі змінами, внесеними наказами Міністерства фінансів України від 08.07.2016 № 585, від 28.04.2017 № 467).     З огляду на викладене порядок звітування неприбутковими організаціями - юридичними особами, яких з 01 липня 2017 року виключено з Реєстру (на виконання п. 35 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу) та які з 01.07.2017 по 31.12.2017 є платниками податку на прибуток, такий:     за період з 01.01.2017 по 30.06.2017 неприбуткова організація подає до контролюючого органу Звіт за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному року (який для таких організацій дорівнює періоду з 01.01.2017 по 30.06.2017), та фінансову звітність за перше півріччя 2017 року - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року, тобто з граничним строком подання Звіту 01 березня 2018 року;     за період з 01.07.2017 по 31.12.2017 така організація повинна подати до контролюючого органу декларацію з податку на прибуток підприємств за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному року із показниками діяльності, обрахованими за період з 01.07.2017 по 31.12.2017, та фінансову звітність за 2017 рік - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року, тобто з граничним строком подання Декларації 01 березня 2018 року.       У разі включення у період з 01.07.2017 по 31.12.2017 до Реєстру організацій, що виключені контролюючим органом з Реєстру з 01 липня 2017 року на виконання п. 35 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, порядок подання податкової звітності з податку на прибуток неприбутковими організаціями - юридичними особами такий:      за період перебування на загальній системі оподаткування така організація повинна подати до контролюючого органу Декларацію за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному року із показниками діяльності, обрахованими за період перебування на загальній системі оподаткування, та фінансову звітність за 2017 рік - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року, тобто з граничним строком подання Декларації 01 березня 2018 року;     за період перебування у Реєстрі така організація повинна подати до контролюючого органу Звіт за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному року із показниками діяльності, обрахованими за період перебування у Реєстрі, та фінансову звітність за 2017 рік - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року, тобто з граничним строком подання декларації 01 березня 2018 року.

Другие новости компании "Головне управління ДФС у Чернігівській області"

13.12.2018
12.12.2018
12.12.2018
11.12.2018
11.12.2018
16.08.2018
03.08.2018
24.07.2018
13.07.2018
04.07.2018
19.06.2018
11.06.2018
06.06.2018
01.06.2018
01.06.2018
16.05.2018
08.05.2018
26.04.2018
26.04.2018
17.04.2018
16.04.2018
06.04.2018
06.04.2018
06.04.2018
29.03.2018
29.03.2018
29.03.2018
23.03.2018
23.03.2018
23.03.2018
19.03.2018
19.03.2018
14.03.2018
14.03.2018
14.03.2018
14.03.2018
14.03.2018
14.03.2018
02.03.2018
26.02.2018
21.02.2018
20.02.2018
13.02.2018
13.02.2018
12.02.2018
12.02.2018
12.02.2018
08.02.2018
08.02.2018
06.02.2018

← Новости компаний