Питання безпеки на дорозі актуальне завжди, проте в зимову пору року будь-які недоліки шин виявляються швидше і явно. Тому при підборі нової зимової гуми автовласнику варто бути максимально уважним та відповідальним.
Зимові покришки представлені у величезному асортименті. Вони поділяються на групи та категорії по наявності шипів, характеру протекторного малюнка, стійкості до екстремально низьких температур та багатьох інших параметрів. У цьому контексті у багатьох автолюбителів постає питання: які шини будуть краще працювати на снігу та льоду, радіальні чи діагональні?
Специфіка діагональних коліс
Шини є досить складною конструкцією, де базою є корд. Це тонкі волокна (нитки), які складаються з металу, текстилю або нейлону та забезпечують покришкам наступні властивості:
- міцність та витривалість;
- стійкість до пошкоджень та деформації;
- динамічність;
- довговічність.
Коли корд «намотаний» у діагональному напрямку, шини відповідно називають діагональними. Це найпростіша і найнадійніша конструкція. Нитки, що проходять від одного борту шини до іншого, перехрещуються у медіальній зоні. Це створює дуже міцну ділянку в самій середині покришки.
Крім того, перевагою таких моделей стають надзвичайно міцні боковини. Вони не бояться різких поштовхів при їзді по ямах і вибоїнах. Діагональні покришки набагато простіше у виробництві, ніж радіальні, що впливає на їхню вартість - вони помітно дешевші.
Звичайно ж, такі шини не ідеальні, у них є недоліки. Наприклад, підвищений ризик деформації, а також порівняно низька якість тяги та зчеплення із зимовою дорогою. Насправді сьогодні діагональні покришки можна зустріти тільки на колесах сільськогосподарської або будівельної техніки. Працюючи над легкової гумою цю конструкцію використовують дуже рідко.
Чому радіальні шини такі популярні
Радіальні шини влаштовані інакше. Нитки їхнього корду проходять по колу в поперечному напрямку, паралельно один до одного. Через те, що волокна не перехрещуються, товщина радіального корду однакова по всій площі. Щоб зміцнити всю систему, інженери проектують високоміцний брекер для радіальної гуми. Він підсилює каркас у найбільш уразливому місці – у центрі, під протекторною стрічкою.
Під час пошуку нових шин для легкового авто, позашляховика чи мікроавтобуса продавець за промовчанням запропонує саме радіальні моделі. Їхні переваги перед діагональними очевидні:
- більш точна керованість на засніженій та зледенілій дорожній поверхні;
- підвищена якість зчеплення;
- прискорена реакція на команди керма;
- покращена гальмівна ефективність;
- надійний захист від механічних ушкоджень;
- посилені боковини не схильні до проколів, розрізів, розривів;
- збільшений термін служби.
Варто додати, що радіальні моделі краще протистоять перегріву. При інтенсивному навантаженні активується функція саморегуляції.
Нарешті, радіальні покришки мають підвищені індекси швидкості і навантаження, вони легші за діагональні і тому допомагають раціональніше використовувати пальне. Мінусів у таких покришок немає, хіба що можна вказати як недолік більш високу вартість порівняно з діагональними.
При самостійному підборі шин, наприклад, в інтернет-магазині, можна легко відрізнити моделі з діагональним кордом від радіальних коліс. У типорозмірі радіальних шин є буква R. Іноді її помилково приймають за радіус. Однак фізичні розміри коліс описуються за допомогою діаметра у дюймах.
Джерело: Інтернет-магазин шин та дисків GUMA.ua