запам'ятайте / запишіть
повідомте, що ви знайшли інформацію
на сайті "Map.cn.ua - Карта Чернігова"

Актуальні проблеми ринку праці у ресторанному бізнесі


Після пандемії коронавірусу багато рестораторів кардинально змінили підхід до організації бізнесу. Створили нові сервіси (їжа навинос, доставка додому), впровадили автоматизацію діяльності ресторану, переглянули кадрову політику. На ринку праці суттєво зріс попит на лінійних спеціалістів – офіціантів, кухарів та інших. При цьому зацікавленість людей у ​​пошуку роботи у ресторанному бізнесі суттєво знизилася. Деякі воліють сезонну роботу як вигіднішу. Інші просто почали боятися йти у сферу обслуговування. Адже, як показали події останнього року, вона перша страждає у разі кризи. Експерти прогнозують, що кадровий голод у HoReCa триватиме щонайменше три роки. Тому завдання рестораторів – вжити необхідних заходів для покращення ситуації.


Особливості сучасного ринку праці


Минув той час, коли людині важливим був сам факт працевлаштування, і він погоджувався на всі умови роботодавця. Сьогодні умови ринку праці диктує працівник. І для нього важливі:

  • рівень заробітної плати;
  • обсяг виконуваної роботи;
  • віддаленість від місця проживання;
  • наявність соцпакету;
  • загальні умови праці.


Здобувач має можливість порівняти кілька пропозицій та вибрати найбільш вигідне та комфортне.


Тому найближчим часом власникам бізнесу доведеться підняти рівень зарплати офіціантам та кухарям мінімум на 20%. Оскільки через карантинні обмеження фінансове становище ресторанів суттєво похитнулося, робити це доведеться за рахунок скорочення інших статей витрат, наприклад – скорочення позицій у меню, організації заготівлі продуктів на власних кухнях.


Способи виходу із ситуації


Пропонуємо найбільш дієві способи закриття вакансії по лінійному персоналу:

  • збільшити рівень заробітної плати;
  • стандартизувати процеси. Програма управління рестораном має включати чіткий алгоритм дій для кожного працівника, точні розцінки за працю та графік отримання заробітної плати. А ось штрафні санкції рекомендується скасувати;
  • створювати школи навчання персоналу у сфері обслуговування;
  • популяризувати ці посади – у тому числі, на державному рівні;
  • «вирощувати» спеціалістів – залучати до роботи студентів. Але слід врахувати, що їхня праця оплачується нарівні зі штатними працівниками.


Крім того, до пошуку персоналу слід підійти грамотно. Якщо ви публікуватимете стандартні оголошення в усіх соцмережах та месенджерах, вони просто загубляться в загальному «шумі». Виявіть креативність, щоб переконати людей у ​​тому, що їм варто працювати саме у вас.