Існує безліч способів зареєструвати свій бізнес в Україні. Реформування корпоративного права України наближає її нормативно-правову базу до світових стандартів. Це надає добре відомі та прозорі інструменти як своїм підприємцям, так і закордонним інвесторам.
< br />
Типи бізнес-організацій та їх реєстрація
Українське законодавство дозволяє створити різні типи бізнес-структур, визнаних на міжнародному рівні, у тому числі:
товариства з обмеженою відповідальністю;
акціонерні товариства;
спільні підприємства;
представництва закордонних компаній.
Який саме вид який тип бізнесу вибрати, найкраще вирішувати після консультації з досвідченим бізнес-консультантом. Звичайно ж, бізнес повинен буде пройти процедуру реєстрації. Цей процес залежить від типу підприємства. Від цього залежить перелік необхідних документів, відповідальний державний орган та строки самої процедури.
ТОВ можна зареєструвати онлайн на спеціальному інтернет-порталі Міністерства юстиції. Як онлайн, так і онлайн реєстрація займає до 24 годин. Також вона безкоштовна.
Засновники АТ також мають надати пакет документів до Мін'юсту. Перед цим приватне розміщення акцій між собою необхідно зареєструвати у Національній комісії з цінних паперів та фондового ринку. Вона ж затверджує результати приватного розміщення та видає сертифікати володіння акціями засновникам АТ. Весь процес реєстрації АТ зазвичай складає до трьох місяців.
На відміну від ТОВ чи АТ, представництво потрібно реєструвати у Міністерстві розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства. Держмито складає 2500 доларів США. Процедура реєстрації триває до 60 робочих днів. Заява про реєстрацію складається із заповненої форми заявки, документа, що підтверджує реєстрацію материнської компанії, а також банківської довідки про рахунки материнської компанії.
Підготовка документів та ліцензування діяльності
На жаль, така ж проблема має місце з перекладом бізнес-документації. Адже це найважливіша частина роботи, якщо ми говоримо про міжнародний бізнес. Тут важливо знайти надійних перекладачів. Це можна зробити завдяки онлайн-рейтингу. Так, сервіс TranslationReport надає незалежний огляд надійних фірм перекладу з відгуками клієнтів та порівнянням цін. Все прозоро та дуже зручно.
Для провадження певних видів комерційної діяльності в Україні потрібен дозвіл уряду. Іншими словами, потрібно зробити ліцензію. Ліцензуванню підлягають близько 30 різних видів діяльності. Серед них:
фінансові та банківські послуги;
телекомунікаційні послуги;
освітні послуги;
виробництво та розповсюдження алкогольних напоїв та тютюнових виробів;
виробництво, імпорт, розповсюдження та продаж фармацевтичних препаратів;
переробка, зберігання та захоронення побутових відходів;
перевезення пасажирів та небезпечних вантажів, міжнародні автомобільні перевезення.
Для кожного виду діяльності існують окремі умови ліцензування. Вони можуть включати вимоги щодо персоналу, логістики, технологій, звітності, статутного капіталу тощо.
Виходимо за кордон
Розширення компанії на міжнародні ринки — це завжди додаткові інвестиції та досить ризикований крок. Спробуйте проаналізувати свій бізнес, поставивши собі кілька важливих питань.
Чи буде ваш продукт добре продаватися в цільовій країні? Подумайте про дослідження ринку. Хороша новина полягає в тому, що більшість українських товарів та послуг мають попит за кордоном.
Чи знайомий ваш цільовий ринок з вашим продуктом або послугою? Якщо ні, будьте готові витратити багато часу та грошей на навчання споживачів. З іншого боку, якщо ви першим уявите нову захоплюючу концепцію, продукт стане синонімом назви вашої компанії або мережі.
Вам комфортно у цій країні? Оскільки вам, ймовірно, доведеться тимчасово там жити, щоб керувати ланцюжком на ранніх етапах, вам знадобляться робочі знання мови та культури.
Що щодо інфраструктури? Як щодо налагодженості власного виробництва та бізнес-процесів? Чи можете ви безперебійну роботу та підтримку? Ваші постачання гарантовані? Якщо у вас є якісь системні проблеми, про розширення не може бути й мови.
Збережіться від ризиків
Міжнародна експансія — не обов'язково найкращий спосіб розвитку вашої компанії. Український ринок досить великий, щоб більшість невеликих підприємств могла розширюватися практично безкінечно. Але вихід на міжнародну арену може захистити вас від ризику спаду на внутрішніх ринках і, що найважливіше, значно покращити ваш загальний потенціал зростання.