запам'ятайте / запишіть
повідомте, що ви знайшли інформацію
на сайті "Map.cn.ua - Карта Чернігова"

Пам'ятка автомобілісту: коротко про кульові опори

Без боргового вступу хотілося б звернути увагу на кульову опору. Заявлений експлуатаційний ресурс цієї деталі виробники заявляють у середньому 150 тис.км. Але якість дорожнього полотна, а найголовніше, манера керування значно скорочують термін служби. 

Кульова опора - це механічний вузол, в основі якого шарнір, що з'єднує маточину та важіль підвіски. Таке технічне рішення дає можливість повертати колесо, зберігаючи збалансованість ходу та горизонтальне положення.

Упевненість у безпеці автовласнику може забезпечити профілактика та своєчасне ТО, особливо перед далекими поїздками. І якщо вже виникла нестандартна ситуація на дорозі з вашим авто, треба звертатись до професійної команди. Компанія Автодок https://autodoc.ua/ має розгалужену мережу станцій технічного обслуговування в Україні та широкий перелік запчастин, тому допомога прийде за лічені години. Для проведення ремонтних робіт компанія забезпечує безкоштовну доставку на точку видачі до СТО Автодок за адресою м. Чернігів вул. Глібова, 49.


Конструкція 


Нагадаємо, з яких деталей складається механічний кульовий вузол, що дозволяє колесу проходити дорожні нерівності і повертати одночасно:

  • захисний пильовик,
  • куль і палець (металевий стрижень - фіксатор маточини до шарніра),
  • захисна пластикова вкладка, 
  • корпус.

У сучасних моделях автомобіля все частіше зустрічається нерозбірний варіант конструкції. 


Тривожні знаки несправності


Першим зазвичай страждає гумовий пильовик, який захищає шарнір від води, піску та інших факторів зовнішнього середовища. Він може бути деформований чи банально розірваний. Як тільки цілісність пильовика порушується, починає просочуватися вода, потрапляти пил і дрібні камінці, витікати мастило і так далі. 


Куля, що постійно рухається, отримує свою порцію негативу - абразивні включення, які її руйнують і з'являється характерний тріскучий звук. Явно початковий процес руйнування можна діагностувати, коли автомобіль їде бездоріжжям.


Три сигнали, що потребують особливої ​​уваги:

  • скрип і стукіт при їзді рівною дорогою,
  • люфт, сильний скрегіт та необхідність застосування  додаткових зусиль водієм на поворотах,
  • нерівномірність зносу покришок.


Ці прикмети наполегливо вказують на термінову діагностику та заміну. При ігноруванні цих фактів велика ймовірність втратити колесо в дорожньому потоці, наслідки чого сумно передбачувані.