Останнім часом питання безпеки банківських установ перебуває під пильною увагою громадськості та засобів масової інформації. Так, нещодавно у Солом’янському районі Києва невідомий чоловік безперешкодно забрав в начальника банківського відділення 600 тисяч гривень. У причинах скоєння даного та інших злочинів належить розбиратися органам досудового слідства. Але водночас питання безпеки банківських установ – грошових коштів, працівників, майна – залишається відкритим.
Аналіз усіх випадків нападів на фінансові заклади свідчить про те, що найпоширенішими причинами пограбувань є непідготовленість працівників банків до зустрічі з озброєними нападниками. Варто згадати й те, що робочі місця касирів часто необладнані будь-якими відгороджувальними конструкціями, завдяки яким вони змогли б вчасно натиснути кнопку тривожної сигналізації чи ухилитися від можливої зони враження при застосуванні вогнепальної зброї.
- Кредитно-фінансові установи, які користуються послугами Державної служби охорони, мають змогу надійно захистити своє майно від протиправних посягань, адже працівники міліції забезпечують надійну охорону різних форм власності з використанням вогнепальної зброї, - розповідає начальник Департаменту Державної служби охорони при МВС України генерал-майор міліції Сергій Будник. - Також міліціонери, які реагують на виклик, забезпечені засобами бронезахисту та найсучаснішими засобами зв’язку.
Охорону об’єктів банківської системи, яку надає Державна служба охорони, можна розділити на два види. Перший – технічна охорона, коли приміщення оснащене спеціальною сигналізацією, яка передає сигнал тривоги на пульт центрального спостереження. Другий вид охорони – фізична, тобто присутність на об’єкті охоронця, який особисто пильнує за дотриманням правопорядку. І знає як уберегти ваше майно від посягань зловмисників.
Отже, для того аби на порятунок у складній ситуації прийшли досвідчені і спеціально підготовлені міліціонери охорони, приміщення фінансових установ повинні бути обладнані охоронною сигналізацією, або системою термінового виклику міліції. У випадку порушення цілісності охоронюваного об’єкту чи спрацювання «тривожної» кнопки, сигнал «Тривога» негайно надходить на пульт охорони ДСО, а звідти оператор пульту негайно направляє сигнал до наряду групи затримання.
- Найголовнішим є те, що за той короткий проміжок часу, який витрачає наряд для того, щоб дістатись до місця події, а це дві-три хвилини, оператор пульту повністю повідомить їм усю інформацію про даний об’єкт – від місця спрацювання сигналізації до усіх можливих шляхів підходу та відходу від об’єкта. Така оперативність забезпечується шляхом раціонального розставлення нарядів, - зазначив Сергій Будник.
Кожен наряд працює у спеціально виділеному йому секторі і таким чином автопатрулі постійно перебувають на такій відстані від об’єктів, яка дозволяє їм прибути на місце події буквально за декілька хвилин.
Основне завдання працівників фізичної охорони – недопущення крадіжок і проникнень сторонніх осіб до охоронюваних приміщень, підтримання громадського порядку. Високі вимоги до кандидатів, обов’язкова спеціальна підготовка та регулярні заняття із вдосконалення професійної майстерності є спільними вимогами для усіх працівників фізичної охорони. А в разі надзвичайної ситуації, у кожного працівника є при собі кнопка екстреного виклику, на яку миттєво відреагують колеги із групи затримання, яка дислокується у даному районі.
- Крім того, працівники Державної служби охорони надають банківським установам послугу з супроводження грошових коштів, які перевозять уповноважені особи банківської установи на спеціальному автотранспорті ДСО або на автотранспорті банку. Для надання даної послуги у міліціонерів охорони є й історичний досвід, і технічний та кадровий потенціал, - розповів очільник Департаменту ДСО при МВС України.
Не зайвим буде згадати і про те, що працівники Державної служби охорони діють в системі єдиної дислокації з іншими органами внутрішніх справ. А це дає можливість групам затримання ДСО реагувати не лише на повідомлення про спрацювання сигналізації з об’єктів, які перебувають під охороною ДСО, та виїжджати на виклики, які надходять на спецлінію «102», а й за лічені хвилини вирішити екстремальну ситуацію і, при необхідності, залучити до пошуків чи затримання зловмисників додаткові сили інших органів внутрішніх справ: Державної автомобільної інспекції, патрульної служби та інші.
Сьогодні в Україні під пильною охороною Державної служби охорони перебувають об’єкти банківської системи (станом на 01.06.2015 року):
- 5886 приміщень банківських установ;
- 3244 банкоматів;
- 1522 термінали самообслуговування.
Таким чином, схоронність майна, а також безпеку працівників та відвідувачів даних фінансових установ і банківських об’єктів забезпечують міліціонери охорони.
Нагадуємо також, що отримати детальну інформацію або консультацію про послуги ДСО можна, зателефонувавши на номер «гарячої» лінії ДСО – 0-800-502-220 (безкоштовно) або за номерами телефонів:
097-0-502-220 – для абонентів оператора Київстар;
073-0-502-220 – для абонентів оператора Лайф;
099-0-502-220 – для абонентів оператора МТС.
Дзвінки здійснюються згідно тарифів оператора.
Прес-служба Департаменту
Державної служби охорони
при МВС України